vrijdag 29 november 2019

Kokerellen.

Al dagen speur ik in kookboeken en knipselmappen naar lekkere recepten voor feestelijke dagen. Om te beginnen iets lekkers voor bij de koffie voor mijn eigen feestje. Dat werd een tulband met bitterkoekjes en pure chocolade.


Gisteren was ik jarig en wilde ik een feestelijk herfstdinertje koken voor mijn meiden en hun jongens. Verder had ik de dag vrij gehouden om een taartje te eten met mijn moeder die midden in de chemo's zit en dit keer drukte aan haar voorbij laat gaan. Helaas ging het niet door omdat ik verkouden was en ik haar niet zieker wil maken dan ze al is.

Zo had ik ineens een hele lege dag waarop ik me niet top voelde en het weer ook nog eens niet meewerkte. (Is het bij jullie droog geweest? Mijn regenjas heeft tijdens de rondjes met Mix haar nut weer bewezen!) Ik besloot er maar een relaxte dag van te maken met een gezellig muziekje, lui op de bank met koffie en een taartje en op mijn gemak het dinertje voorbereiden.
Ik wilde iets nieuws uitproberen: varkensbuik met quinoa, bramen en pompoen, en recept dat ik in 2018 ergens uit heb gescheurd. Er stond ook een voorgerecht in met duindoorn-bessen maar die zijn hier in de buurt niet te krijgen dus koos ik voor een beproefd voorgerecht: taartje met biet en rode appel. Als toetje heb ik kardemon-cake met hele gepocheerde peren en witte chocolade gemaakt, iets wat ik al eerder gemaakt maar nog niet geproefd had omdat ik hem toen cadeau had gegeven aan mijn zus. Nu wilde ik hem zelf wel eens proeven. Wel lekker dat ik nu alle tijd had, kon ik meteen ook foto's van de gerechten maken....  Tja, ik was zo lekker bezig dat ik dat dus helemaal ben vergeten en er weer aan dacht toen het allemaal al op was. Want lekker (en gezellig!) was het! De varkensbuik heeft 5 uur in de oven gestaan en daarna nog even onder de grill. Daar moet je overigens wel even bij blijven want voor je het weet is het bovenkantje zwart in plaats van goud-bruin!
Geen foto's dus van mooi opgemaakte borden vol lekkers maar slechts een foto van het knipsel.



En een foto van het stuk kardemon-cake dat over was.



  Dat stuk is vanavond mijn toetje!

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten