zaterdag 7 december 2019

Feest en cadeautjes.

Mijn verjaardag en het Sinterklaasfeest zijn net voorbij, op naar het volgende feestje: kerstmis. De feestelijkheden draaien natuurlijk vooral om het samen gezellig hebben maar er komen ook allerlei cadeautjes bij kijken. Eerlijk is eerlijk: ik houd van cadeautjes, om te krijgen maar vooral ook om uit te zoeken, te maken en uit te delen. Het is boffen want ik heb al wat cadeautjes mogen ontvangen!
Er zijn een paar wensen in vervulling gegaan die al een poosje op mijn verlanglijstje stonden.

Zo wilde ik al een tijd een ketel voor aan mijn driepoot-barbeque buiten. Afgelopen zomer heb ik daarvoor al een paella-pan aangeschaft, een succesnummer die hopelijk voor veel paella-feestjes gaat zorgen. Ook was ik op zoek naar een pan die je boven de barbecue kon hangen maar een tijd lang zag ik alleen gietijzeren exemplaren en die leken mij erg zwaar voor mijn driepoot en bovendien waren ze niet zo groot. Totdat ik op een gegeven moment op "heksenketels" ging zoeken en uiteindelijk bij "tuinkoken" uitkwam. Daar vond ik de emaille pan die ik zocht.


En nu ben ik in het bezit van zo'n pan en helemaal gelukkig. De tijd voor uitgebreid buiten koken en tafelen is nu natuurlijk voorbij maar ook op winterse dagen lijkt het mij reuze gezellig om boven het houtvuur een grote pan soep te maken. En wat dacht je van een pan Gluhwein op een mooie, droge, koude winterdag! Bovendien wordt het vanzelf weer een keer zomer.



En dan kan er nog iets geschrapt worden van mijn wensenlijstje: een nieuwe prullenbak, de Touch Bin van Brabantia. Die ontbrak nog in mijn mooie keuken: een mooie èn praktische prullenbak.
Hij staat inmiddels op zijn plekje in de bijkeuken, hij paste precies tussen de muur en de verwarmingsbuizen. Een plaatje. En ook een stimulans op de bijkeuken helemaal in orde te maken zodat hij nog mooier in het geheel past.





Dat je zo blij kunt worden van een prullenbak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten