vrijdag 31 mei 2019

Radijsjes en wortelmix.



De radijsjes doen het geweldig! Nu is dat ook wel een van de groentes die het vaak goed doen in de tuin maar dit jaar doen ze het bij mij beter dan andere jaren. Ze staan op een nieuwe plek maar dat is ieder jaar. Ik schuif de groentes jaar een stukje op zodat ze steeds op een ander plekje staan waardoor de grond minder snel uitgeput raakt. Dat heeft ook een naam: teeltwisseling. Klinkt heel professioneel 😉.
Blijkbaar bevalt de plek dit jaar erg goed bij de radijsjes. Misschien is de tijd waarop ze gezaaid zijn dit jaar ook erg goed geweest en heeft het weer meegewerkt (zon en regen). Het is moeilijk te zeggen waarom het ene jaar iets beter gaat dan het andere jaar. Ik hoop dat de worteloogst ook beter wordt. Die was vorig jaar prut. Ooit heb ik ergens gelezen dat radijsjes en wortels goed samen gezaaid kunnen worden. Eerst komen de radijsjes op en zodra deze geoogst kunnen worden, komen de wortelplantjes boven de grond.


De radijsjes haal je uit de grond en zo blijft er genoeg plaats over voor de wortels om te groeien. Klinkt logisch maar vorig jaar heb ik amper wortels gezien. Dit jaar echter zie ik tussen de radijsjes allemaal wortelplantjes tevoorschijn komen dus het begin is er.

 

De wortelplantjes zijn nog erg klein, ze zijn pas net begonnen met groeien. Van de radijsjes kan ik nu elke dag snoepen. Gewoon lekker op een zelfgebakken boterham met kaas!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten