vrijdag 3 mei 2019

De keuken zo goed als klaar. Eindelijk!

Langzaam maar zeker gaat het lichamelijk vooruit. Lopen gaat al veel beter en ook het traplopen gaat vooruit. Het mooie hiervan is dat ik in huis en tuin weer wat kan doen. En zo kan ik eindelijk verder met de keuken want die is, alweer zeven weken geleden, geplaatst en in gebruik genomen maar het afwerken kwam door lichamelijke perikelen stil te liggen. Afgelopen weken vond ik dat ik ver genoeg hersteld was om de muur eindelijk te verven. Hij heeft twee lagen verf gehad en dat ging prima.

 


Deze week heb ik ook de planken opgehangen. Eindelijk! Alle benodigdheden waren al weken in huis, de planken moesten alleen op maat gezaagd worden en voorzien worden van een white-wash-laklaag. Ik had gekozen voor planken met schors van Douglas-hout. Deze zijn wat rood van kleur, vandaar de white-wash-laag.



 


Inmiddels hangen ze en het is weer een heel ander gezicht. De keuken is "aangekleed".

Helemaal klaar ben ik nog steeds niet. Ik ben nog op zoek naar een ondiep, houten hangkastje voor de kruiden. Ooit heb ik er een gevonden voor de badkamer. Die zou perfect zijn als kruidenkastje maar in de badkamer hangt hij zo mooi. Ik laat hem daar lekker hangen en blijf op zoek naar een exemplaar voor in de keuken.


Daarnaast moet de doorgang naar de keuken nog afgewerkt worden. Op de houten omlijsting zat nog een houten rand die vernieuwd moet worden. Hoe ik dat precies ga doen, is nog niet duidelijk dus die afwerking zou best nog even op zich kunnen laten wachten.




Voorlopig ben ik heel blij met de keuken zoals hij nu is. Alle spullen hebben een plaatsje gekregen en in de bijkeuken en in de servieskast heb ik zelfs nog plaats over. Ik kan mijn servies dus nog aanvullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten