vrijdag 10 mei 2019

Kruidenkastje scoren.

Vorig weekend ben ik naar de brocante-markt in het middeleeuwse vestingstadje Heusden-Vesting geweest. Een markt met een leuk Frans sfeertje en op een mooie locatie.


Ik was daar al eens eerder geweest en bedacht me dat een bezoekje aan deze markt misschien wel eens een kastje voor mijn kruiden op zou kunnen leveren. De weersvoorspellingen waren niet erg aantrekkelijk maar daar liet ik me niet door tegen houden. Gelukkig maar want het weer viel reuze mee: even een buitje bij aankomst en ja, het was fris, maar later brak zelfs de zon nog door. Veel mensen hadden zich wel laten weerhouden van een bezoekje aan de markt want het was erg rustig. Op de parkeerplaats vanwaar een oude schoolbus je naar de markt bracht voor een enkele euro, was volop plaats.

 

Op de brocante-markt zelf was genoeg moois te vinden. Ik zag verschillende leuke kastjes, tafeltjes, serviesgoed, vintage, flessen, industriƫle spullen, paspoppen en andere hebbedingen maar ik had een missie: een kastje voor mijn keukenkruiden met een dicht deurtje en met het juiste formaat. Bij de laatste kraam vond ik hem. Een oud houten medicijnkastje met een dicht deurtje, een goede vakverdeling aan de binnenkant en een ophangsysteem. Even heb ik nog getwijfeld over de afmetingen, dit kastje is wat vierkanter dan dat ik voor ogen had en oogt daardoor iets groter. Het heeft echter de gewenste breedte en diepte en, ook niet onbelangrijk, het had een leuk prijsje. Na wat afwegingen op een verwarmd terras onder het genot van een cappuccino, heb ik besloten tot de koop over te gaan. Missie volbracht!

 

Het kastje moet nog even schoongemaakt en wat opgeknapt worden maar dat gaat helemaal goed komen. Binnenkort hebben ook de keukenkruiden een plaatsje in de keuken.

Mocht je ook eens naar deze brocante-markt willen gaan, dan heb je nog verschillende mogelijkheden dit jaar:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten