vrijdag 28 september 2018

Herfstappeltjes

De herfst is prachtig begonnen. Wanneer je de afgelopen dagen naar buiten keek, was nauwelijks te geloven dat het geen zomer meer was. Prachtig weer was het. Natuurlijk kun je 's morgens en 's avonds wel merken dat de herfst in de lucht zit.
Ik heb de plaids weer tevoorschijn gehaald. Ik merk dat ik ook weer zin heb in de herfst, in herfstbloemen en -takken, in kaarsjes, kussens en plaids. Dat is het seizoenmens in mij.

herfstboeket uit de tuin
Nu in de tuin mijn Malus het bijna begeeft onder de hoeveelheid sierappeltjes en ze inmiddels mooi gekleurd zijn, heb ik hem zijn snoeibeurt gegeven. De takken met sierappeltjes hebben een plekje gevonden in huis en tuin bij mij en elders. Ze brengen de herfst ook een beetje binnen.




Nu het boompje van de zware, doorhangende takken verlost is, kan ik er weer langs lopen. Ik ben benieuwd hoe hij volgend jaar zal uitlopen, het blijft toch altijd spannend of ik hem op een goede manier gesnoeid hebt. Ik ben deze keer best voorzichtig geweest met snoeien zodat hij er nu ook nog mooi uitziet.


Dit voorjaar stond hij prachtig in bloei en beloofde hij een grote hoeveelheid appeltjes. Die belofte heeft hij zeker waar gemaakt. Ik hoop natuurlijk dat hij het volgend jaar ook zo goed doet.


      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten