vrijdag 14 september 2018

De oogst van 2018.

    

  
      

              

Wat een prachtige oogst heb ik dit jaar van mijn moestuintje gehad!
Toegegeven, het waren geen grote hoeveelheden maar hij was wel gevarieerd! In mijn eentje heb ik er toch heel wat heerlijke gerechtjes mee kunnen maken.
Ik heb dit jaar vooral last gehad van slakken en de droogte maar luis viel mee, meeldauw heb ik geen last van gehad. Misschien dat de Dille daar een aandeel in heeft gehad, die zaai ik volgend jaar weer tussen de gewassen.
Op de foto's ontbreken de radijsjes. Waarschijnlijk vergeten om op de foto te zetten. Mijn pompoen krijgt hieronder nog een ereplaatsje, die moet nog even blijven hangen.


Ik kan nog steeds oogsten uit de moestuin. Natuurlijk straks mijn pompoen maar er hangen ook nog courgettes en in de grond zitten nog bietjes en bosuitjes. Daarna ruim ik de moestuin op, werk ik wat compost door de grond en mag het grootste gedeelte wachten tot het nieuwe moestuin-seizoen. Het grootste gedeelte want ik zaai nog wat wintersla en plant dit jaar wat knoflookteentjes. Eens kijken hoe dat gaat. Dit moestuin-jaar was een goed jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten