zaterdag 31 maart 2018

Op hun paasbest!



Bijna Pasen. Hoogste tijd om te zorgen dat Jans' huis en tuin er op hun paasbest uit zien.
Buiten is dat al aardig gelukt, de meeste tuinklussen zijn gedaan. Er bloeien al narcissen en hyacinten, de Helleborus bloeit nog, de rode ribes is klaar voor een rose kleurexplosie en ook de sering zit al vol met dikke knoppen.






Binnen zijn de bloemen bijna uitgebloeid. De gemengde tulpen gaan het niet redden tot Pasen en ik heb ook afscheid genomen van de perenbloesem. Pasen zonder bloemen kan natuurlijk niet dus heb ik, voor het eerst dit jaar, vazen met bloeiers uit de tuin gevuld. In een grote vaas staan takken van de rode ribes met een paarse Helleborus En het tulpenvaasje is gevuld met gele narcisjes.




Mijn schilderij met paaskip heeft ook weer een plekje aan de muur gekregen en het paas-peper-en-zoutstel is uit de paasdoos gekomen. De rest aan kippetjes, eieren, paashazen en vogelnestjes blijven in de doos. Vroeger stonden veel meer paas-spulletjes in huis maar tegenwoordig vind ik voorjaarsbloemen en mijn paaskip-schilderij genoeg.

 


Nu nog de boodschappen in huis halen want de kinderen komen brunchen. Dat betekent een gezellig aangeklede paastafel met allerlei lekkers waaronder natuurlijk zelf gebakken kaneelbroodjes en taart. Als ik genoeg tijd heb, bak ik ook een paasbrood volgens recept van kok Ramon van Binnenstebuiten. Ik heb er al zin in.

Fijne paasdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten