vrijdag 23 maart 2018

De lente is begonnen!



De lente is begonnen maar het is een aarzelend begin. Ik geniet van de enkele zonnestralen al mogen het er meer zijn van mij. Iedere keer wanneer het weer meewerkt, doe ik wat tuinklusjes. De tuin is bijna ontdaan van alle dode takken en uitgebloeide stengels, ik heb nog een klein stukje te gaan.


Ik heb de lavendel verplaatst van het gazonnetje van Mix naar het perkje met de sering. Bij het gazonnetje van Mix ga ik een stukje Beukhaag planten. Daarmee hoop ik Mix haar "Speedy-Gonzales"-rondjes door de tuin tegen te houden (dat lukte niet met de lavendel) èn ik hoop dat er vogels op af komen omdat ze daar goed kunnen schuilen voordat ze het wagen naar het vogelvoer te gaan. Ik heb bij mijn zus gezien hoe haar Beukhaag vol zat met kwetterende vogeltjes. Dat wil ik ook! Bovendien onderbreekt de haag straks ook het zicht over de tuin en dat zou de tuin spannender moeten maken. We gaan het zien.



Vanmiddag heb ik met oudste dochter de Beukhaag gekocht. Het ziet er naar uit dat het prima tuinweer wordt dit weekend dus ik kan aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten