vrijdag 16 maart 2018

Keukendromen.


Dit jaar gaat het gebeuren. De laatste ruimte waar nog weinig aan gedaan is, ga ik in dit jaar aanpakken: de keuken.


Ik woon nu 5 jaar in dit huis en heb stap voor stap alle ruimtes aangepakt. Als eerste de slaapkamers voor mij en de dochters. Hier hoefde het minst aan gedaan te worden. We hebben ze van een nieuwe vloer, verfje en behangetje voorzien en dat was dat. Inmiddels zijn de dochters uitgevlogen en hebben de kamers een nieuwe bestemming gekregen maar rigoureus verbouwen ga ik daar niet meer doen. Het is goed zoals het is.
Toen we konden slapen was de badkamer aan de beurt. Dat was een hele klus want die verhuisde van beneden naar boven. Boven was geen water en afvoer dus dat moest allemaal aangelegd worden. Ik heb zelf het ontwerp gemaakt maar de uitvoering heb ik aan vaklieden over gelaten.
Daarna is de woonkamer opgeknapt: houten betimmering weggehaald, voorzetwandjes, dubbel glas geplaatst en de deur verplaatst. Het huis was toen goed bewoonbaar dus ik heb een pauze genomen en na een paar jaar heb ik de voormalige doucheruimte en de toilet opgeknapt. Nu zijn we weer een paar jaar verder èn er is een budget om de keuken aan te pakken.

Om de keuken voorlopig enigszins aantrekkelijk te maken heb ik wel wat veranderd aan de keuken.


In de keuken, zoals ik hem aantrof, kon en wilde ik niet koken. Ik heb de tegeltjes verwijderd en de grove muur die achterbleef wit geverfd. Ook het plafond kreeg een witte verflaag. Ik heb een los fornuis en een mooie koelkast gekocht. Om de nieuwe cv ketel en wasmachine heb ik een kast gebouwd. Gordijntje ervoor en nieuw aanrechtblad en de keuken kon er weer even tegen.

 

Ik red me er nog steeds prima maar ik droom wel van een vaatwasser in plaats van wasmachine in de keuken, van een cooker in plaats van een waterketel, van opberglades in plaats van de keukenkastjes, van openslaande ramen met dubbel glas in plaats van het raam met enkel glas, van een nieuw plafond in plaats van deze gescheurde plafondplaten., van strak gestucte muren in plaats van de onafgewerkte wanden...
Of al mijn dromen uit gaan komen, is de vraag want het budget is natuurlijk beperkt, maar dat mijn keuken erop vooruit zal gaan is zeker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten