vrijdag 2 maart 2018

Liever binnen dan buiten.

Wat is het koud!!
Ik ben liever binnen dan buiten en dat zeg ik niet vaak. Ik roep altijd dat ik een seizoensmens ben, ik houd van alle seizoenen, maar nu ben ik de kou zo beu!

Voor het eerst heb ik geen zin in de uitlaat-rondes met Mix. Zij heeft er geen last van, heeft nog steeds zin in een wandeling maar mist haar lange rondes want ik loop nu geen lange wandelingen. Ik ga braaf vier keer per dag, goed ingepakt met Mix haar rondes lopen maar extraatjes zitten er niet in. Als compromis laat ik haar in de tuin haar rondjes rennen en binnen doen we wat meer spelletjes en oefeningen. We lopen binnen een heel parcours waarbij ze moet volgen, rondjes om meubels maakt en allerlei commando's opvolgt zoals "zit', "plof" (=liggen), "blijf", "wacht", "pootjes erop", "pootjes eraf", "apport"(=terugbrengen) en "catch"(=vangen).

pootjes erop!
pootjes eraf!
Ze vindt het allemaal geweldig, met name de beloning die erop volgt want niets zo lekker als een snoepje of stukje kaas. Hoewel ze ook gevoelig is voor groot enthousiasme van mijn kant. Nadat ze de eerste keer de bal ving die ik gooide en ik daar heel blij van werd, wist ze meteen dat dat de bedoeling was, dat ik dan gek doe en daar wordt zij weer gelukkig van. Ik kan mezelf wel wijs maken dat ze het allemaal voor mij doet maar uiteindelijk doet ze het voor zichzelf: dat zij een goed gevoel krijgt en het daarom nog wel eens wil doen.

Zelf vermaak ik me binnen met plannen maken. Mijn moestuinplan is al klaar dus ben ik met een ander plan begonnen: een vakkenkast voor in mijn nieuwe atelier boven. De schildersezel staat er en de potten verf staan klaar maar er liggen allemaal spullen op de grond die nog een plekje nodig hebben.



Ik heb bedacht een ondiepe kast te maken van underlayment links en rechts van de schoorsteen. Later kunnen daar dan ook nog gedeeltelijk schuifdeuren voor die ik dan meteen als inspiratiewand kan gebruiken.


Inmiddels is ook dit plan klaar. De platen underlayment laat ik in de bouwmarkt zagen. Het zijn wel lange delen waardoor ze niet in de auto passen en ik dus met open klep moeten rijden. Dat doe ik liever wanneer het minder koud is.

Ik hoop dat de kou niet al te lang meer duurt want er komen steeds meer plannen bij. Genoeg te doen straks!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten