zaterdag 30 december 2017

Een leeg nest met volop ruimte.




Deze week is oudste dochter uitgevlogen, het nest is leeg! In één jaar allebei het huis uit. Dat is even wennen al wist ik dat het moment van uitvliegen niet lang meer op zich zou laten wachten. Kleine meisjes zijn snel groot.


Het is stil en leeg in huis. Geen rondslingerende tassen en schoenen, wasmanden vol kleding, geen verhalen aan tafel en samen filmpjes kijken.


Gelukkig wonen ze niet heel ver weg en die leegte in huis betekent ook ruimte, ruimte die ik goed kan gebruiken. Ik heb ineens twee kamers leeg en dat vraagt om een nieuwe invulling.


Met 2018 begint een nieuwe fase in mijn leven, ik woon vanaf nu samen met Mix in Jans' huis en tuin. Er zijn genoeg plannen en voornemens. In 2017 is onderhoud aan de tuin er een beetje bij ingeschoten door gezondheidsproblemen en heb ik minder gedaan dan ik had gewild. In 2018 wil ik meer aandacht aan de tuin geven.
In huis wil ik de kamers boven veranderen. Hoe ga ik het boven indelen? Ga ik op een andere kamer slapen? Ga ik boven een atelier inrichten? Ik kan plannen maken en uitvoeren. Een mooie klus voor 2018. 
Ik hoop dat ik mijn plannen uit kan voeren in het nieuwe jaar en dat ik volop kan genieten in Jans' huis en tuin en dat wens ik eigenlijk iedereen:

Een mooi 2018 waarin plannen werkelijkheid worden en volop genoten kan worden!



2 opmerkingen:

  1. Lieverd het zal inderdaad wennen worden en moge al je wensen waarheid worden. Een goed 2018.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Annemiek! ❤️
    Voor jullie ook alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen