vrijdag 15 december 2017

Witte Kerst-Voorpret


Wat een sneeuw hebben we gehad! Er wordt om me heen over gemopperd en van genoten en ik hoor als seizoen-mens bij de genieters. Nu hoef ik voor werk niet de weg op, dus dat scheelt, maar ik ga wel vier keer per dag naar buiten voor een wandeling met Mix. Die wist niet wat ze meemaakte: ze sprong tijdens de wandeling alle kanten op, rolde door de sneeuw, probeerde het te eten en mee te nemen. Kortom, de wandelingen met haar waren een hele uitdaging voor mij. Ingepakt in jas met capuchon, handschoenen en warme laarzen met profiel is het gelukt overeind te blijven met een springende, duikelende en rollende hond.
Na zo'n wandeling is er natuurlijk de beloning: met een warm drankje en speculaas kijken naar de tuin die een steeds dikkere witte deken krijgt. Zó mooi! Aangezien je beter binnen kon blijven, heb ik een kerstmuziekje opgezet en heb ik samen met oudste dochter en vriend het huis in kerstsfeer gebracht.


Het is altijd weer een verrassing als ik de kerstdozen tevoorschijn haal, een soort winkelen in eigen huis. Er kwamen dingen tevoorschijn waarvan ik niet meer wist dat ik ze (in de kerst-sale) had gekocht.
Genoeg ballen om de boom mee te versieren! Er waren er zelfs een paar over die samen met de kerstster een plekje hebben gekregen boven de eettafel.




Nu ik dit schrijf is de sneeuw zo goed als weg, het waait en het is nat buiten. Helemaal geen lekker weer om naar buiten te gaan, al loopt Mix weer normaal. Maar ook nu is er na de wandeling een beloning: met een warm drankje en een kerstkoekje genieten van de kerstsfeer in huis!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten