zondag 30 oktober 2016

Mijn urban jungle.

Al gehoord van de Urban jungle? Deze woontrend brengt groen, waaronder planten, terug in huis. De kamerplanten zijn weer helemaal terug van weg geweest!

Vroeger stonden de vensterbanken en kamers vol met kamerplanten. Ook op mijn slaapkamer thuis stonden o.a. op de vensterbank "kindje-op-moeders-schoot", "baard-van-Mozes", sierasperge, graslelie en op mijn kledingkast het lantaarnplantje.

het lantaarnplaatje,
Ceropegia woodii

In mijn eerste woonkamer stonden ook een paar kamerplanten, waaronder een grote ficus maar daarna werden het er steeds minder. In mijn vorige woonkamer stond alleen een Pachira, een plant met gevlochten stam met een kroon van bladeren, en in mijn huidige huis was geen plant te vinden. Wàs geen plant te vinden. Nu dus wel.
Oudste dochter is begonnen. Zij heeft een plantenhanger geknoopt en er een klimop in gehangen. Het geheel heeft een plekje in haar kamer gekregen. Ze is echter vaak elders en het klimopplantje kwijnde weg bij gebrek aan vocht. Inmiddels is het vervangen door het lantaarnplantje dat ik tegenkwam bij het tuincentrum en uit pure nostalgie heb mee genomen naar huis. Hopelijk krijgt dit plantje wat meer water.

  

Buiten ben ik bezig de tuin winterklaar te maken en dat betekent dat het tafeltje van opa weer naar binnen komt. 's Zomers staat het buiten maar 's winters haal ik het binnen om het te beschermen tegen te veel vocht. Eigenlijk staat het binnen overbodig te zijn maar ik wil het graag houden en deze herfst/winter heb ik er een mooie een bestemming voor. Er staat inmiddels al een verzameling planten op, mijn eigen urban jungle.


2 opmerkingen:

  1. Wat herkenbaar Jannie en wat leuk dat lantaarnplantje ,heimwee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, toen ik het lantaarnplantje tegenkwam had ik meteen het deja-vu gevoel! 😄

    BeantwoordenVerwijderen