zaterdag 5 november 2016

Theedoek-gordijntjes.

In mijn niet al te grote keuken moesten ook de c.v.-ketel en de wasmachine een plekje krijgen. Dat is gelukt maar mooi is anders. Dus heb ik vorig jaar een kast gemaakt om de c.v.-ketel en wasmachine heen. Het is meteen een mooie plek geworden voor o.a. mijn espressoapparaat en kookboeken. Ook de theedoeken liggen bij de c.v.-ketel achter de schuifdeur die ik geverfd heb met schoolbordverf. Hierop schrijf ik meestal de gerechten die die week op het menu staan. Het idee was om, in plaats van deurtjes, gordijntjes voor de wasmachine te hangen zodat die niet meer zichtbaar is. Ik had al eens extra theedoeken in huis gehaald om daar gordijntjes van te maken maar daar was het nog niet van gekomen.


  




Deze week ben ik er maar eens aan begonnen. Ik had nog zo'n ouderwetse gordijnroede/-draad liggen die boven bij het dakraam was weg gehaald. Hij was lang genoeg en na een poosje prutsen, lukte het een eindknopje van de draad af te draaien, een stukje draad af te knippen en het eindknopje er weer op te draaien. In mijn naaikist lagen nog kleine klemmetjes die je over een draad kunt leiden. Daar had ik al eerder gordijnen aan opgehangen. Die kwamen ook goed van pas. Ik heb een paar schroefoogjes aan de onderkant in het keukenblad gedraaid waarmee de gordijnroede opgehangen kon worden. Een heel gepriegel maar het is gelukt. Vandaag heb ik van vier theedoeken twee gordijntjes gemaakt. Binnen een uurtje was het bekeken. Nu hangen er twee gezellige gordijntjes voor mijn wasmachine in de keuken. Veel beter!




  




2 opmerkingen:

  1. Ook dit is nostalgie :-) gordijntje voor het plankje onder de gootsteen in de Bruinzeel keuken. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Annemiek, en ik zou die Bruynzeelkeuken van Piet Zwart best willen in dit huis!

      Verwijderen