dinsdag 11 oktober 2016

Gazonnetje-in-wording

Tussen alle drukke bezigheden door heb ik wat uurtjes in de tuin aan het gazonnetje voor Mix (en aan mijn spieren) gewerkt. De grond die ik uitgegraven heb voor het tuinpad heb ik nu weer teruggeschept op de plek voor het gazonnetje. Alles is weer mooi waterpas gemaakt, een hels karwei.
Het tuinpad had ik ook prachtig waterpas gemaakt, totdat Mix besloot daar in een onbewaakt moment te gaan graven. De halfverharding op het pad wordt na een tijdje hard maar zover was het nog niet. Mijn mooie gladde pad zat binnen de kortste tijd vol gaten. Ik heb het zo goed en kwaad als het gaat weer aangeharkt maar heb het nog niet op kunnen brengen een paar uur op mijn knieƫn door te brengen om het weer mooi waterpas te krijgen.
Rondom het gazonnetje-in-wording heb ik een afrastering gemaakt van allerlei materialen die ik had liggen. Het is een creatief geheel geworden van gaas, schapenhek, houten latten en plankjes. Het zal me niet weer gebeuren dat Mix er kuilen in graaft. Of dat de buurtpoezen het gaan gebruiken als kattenbak.
Komende dagen ga ik zaaien. Nog even geen kunstgras dus maar eerst een zaaipoging. Ik las dat het najaar een uitstekende periode is om gras te zaaien. De grond is nog warm genoeg, over genoeg vocht heb je niets te klagen en je hebt minder kans op mos tussen je gras. Een poging waard dus. Na het zaaien gooi ik er ook nog een netje overheen zodat de zaadjes in alle rust kunnen ontkiemen.
Ik ben benieuwd.


6 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een doorzetter ��ik ben met je benieuwd.Gras was nooit onze sterke kant. ��������succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een doorzetter ��ik ben met je benieuwd.Gras was nooit onze sterke kant. ��������succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen