zaterdag 15 oktober 2016

Herfst in huis.

Eindelijk weer eens tijd gehad om met de bezem door het huis heen te gaan. Dochters zijn deze week allebei niet thuis dus liggen er geen stapels boeken en tassen op en rond de tafel. Ik heb flink opgeruimd, ramen gezeemd (dat was een eeuwigheid geleden!), stof gezogen en gedweild. Daarna heb ik mezelf natuurlijk beloond met bloemen. Uit de tuin heb ik lampionnetjes en sierappeltjes gehaald en bij de bloemist herfstcrysanten en gekleurd blad. Ik houd van herfstcrysanten met van die dikke bloemen waar een plastic-je omheen zit om ze te beschermen. Die liefde heb ik van huis uit meegekregen, mijn moeder is er ook gek op. Ze kreeg ze vaak van mijn vader en ze zijn rond zijn verjaardag verkrijgbaar. Ik denk dat ik daarom altijd het gevoel heb dat ik met die bloemen mijn vader weer even om me heen heb.

          

Het ziet er weer gezellig uit in huis met die herfstkleuren. Past goed bij het weer dat ook herfstig is geworden. Ik heb mijn zomerjas al ingeruild voor de winterjas en van mijn vier-seizoenen-dekbed het herfstdeel op mijn bed gelegd.



Ik houd van de seizoenen, van de veranderingen die ze met zich meebrengen. Elk seizoen heeft haar eigen kenmerken waar ik ieder jaar weer van geniet. Soms is het even schakelen zoals dit jaar toen na een matige zomer nog een mooie nazomer kwam en het ineens oktober was. Maar nu ben ik helemaal om: lekker genieten van de mooie herfstkleuren en het herfstzonnetje in mijn warme winterjas!

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je het toch weer mooi gedaan ,ik kom gauw kijken ,mam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kun je meteen een laatste bosje cosmea's uit de tuin plukken!

      Verwijderen
  2. Ja heerlijk de seizoenen in Nederland en op de herfst verheug ik me altijd. Mooi de bloemarrangementen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heerlijk de seizoenen in Nederland en op de herfst verheug ik me altijd. Mooi de bloemarrangementen.

    BeantwoordenVerwijderen