zondag 5 maart 2023

Mijn eigen mini gallerywall

Het doek met hert is weer opgerold en naar boven. In oktober mag hij weer terug. Daardoor ontstond wel een lege plek die gevuld moest worden want de lijstjes die ik daarnaast had hangen, hingen nu ineens zo vreemd in het midden van de muur. Ik heb plannen om zelf een vervangend doek te maken maar zover is het nog niet. En zo ben ik al een tijdje aan het puzzelen wat en hoe ik mijn gallerywall uit kan breiden. Geloof me: dat is echt een hele puzzel!
Een hele tijd geleden ben ik voorzichtig begonnen met één spijkertje voor het hert en één plakspijker voor een schilderij. Daar is het lang bij gebleven maar na een tijdje heb ik er toch een plakspijker bij geplakt en nog een spijkertje en nog één en toch ook nog een gat geboord voor een langere haak. Heel spannend of alles op de goede plek kwam te hangen maar vooral of ik ook lijsten kan wisselen want ik ben nogal veranderlijk. Inmiddels heb ik mijn voorzichtigheid laten varen en zit de muur vol met spijkertjes. Ik heb lijstjes gewisseld en vervangen en het is voor nu weer even goed. Helemaal klaar is het nog niet want er hangt een leeg spijkertje voor een mini-lijstje of -doekje en er is nog een stukje te leeg naar mijn zin maar dat komt nog. Ik heb wat ook dingen vervangen en dat zal de komende tijd nog meer gebeuren. Ik vind het leuk om een beetje te spelen en met de seizoenen mee te bewegen. De meeste dingen komen wel steeds terug want die hebben allemaal betekenis.
Zials bovenstaande ets uit Mellau, Vorarlgebergte Oostenrijk, bijvoorbeeld. Gekregen omdat we er al zo lang kwamen. Een plek waar ik me altijd heel gelukkig voel.
En dit is mijn eerste poging acryl op doek, ook een dierbaar momentje.
En deze foto, gemaakt door oudste dochter..
en dit borduurwerkje van mijn moeder. Alles op mijn wand heeft te maken met natuur en creativiteit en dat is niet geheel toevallig, daar ligt mijn passie.

2 opmerkingen:

  1. Leuk borduurwerkje! En als het dan ook nog door je Moeder gemaakt is, heeft het wel extra waarde.
    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker zo! Ik houd ook van spulletjes met een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen