vrijdag 26 oktober 2018

Verfklusjes

Nu de nieuwe keuken gekocht is, moet ik nadenken over de planning. Voordat de nieuwe keuken geplaatst kan worden, moet de oude keuken eruit, electra moet aangepast worden, wasmachine en cv-ketel moeten verplaatst worden, het plafond moet vernieuwd worden en er moet strak gestuukt worden. En dat alles in zo'n kort mogelijke tijd want al die tijd zit ik zonder keuken. Ik krijg het er al warm van.
Eerder heb ik er over na gedacht om de cv-ketel en wasmachine nu al te verplaatsen naar de bijkeuken. Dat betekent echter dat ik langer in de rommel zit, ook met de feestdagen én dat loodgieter en elektricien twee keer moeten komen. Niet handig.
Zijn er klusjes die ik wél nu al aan kan pakken? Ja dus. Verfklusjes. Om te beginnen kan de achterdeur wel een verfje gebruiken. Die achterdeur is aan de binnenkant wit geverfd, vertoont slechte plekken, en heeft aan de buitenkant een donkergroen kleurtje.

 

Inmiddels is dat verfklusje gedaan, de deur is nu aan beide zijden antraciet-grijs, net als de voordeur, en ziet er strak uit.
Jammer dat er nog geen dubbel glas in zit 😁.

Nu ik het schuurapparaat tevoorschijn had gehaald, heb ik maar meteen een plantentafeltje opgeschuurd. Deze had een blauw kleurtje en vroeg al een poosje om een nieuwe kleur. Ik had nog een klein proefpotje grijsgroene krijtverf staan, heel geschikt voor het plantentafeltje.


Het plantentafeltje is er enorm van opgeknapt. Het mag beneden blijven staan. Bovendien kan ik nu de kleur beter beoordelen. Wie weet is deze verf heel geschikt voor de grote kast...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten