zaterdag 23 juni 2018

Volop beweging in huis.

Er zit opeens beweging in het interieur.
Net toen ik dacht dat ik wel tevreden was met het interieur zoals het nu is en helemaal geen drang voelde om te gaan schuiven met meubels, planten, vazen en schilderijen, kwam oudste dochter met de vraag of de kapstok naar haar huis kon.

Tja, die kapstok is van haar, net als het oude tafeltje in de keuken. Toen we hier kwamen wonen, was er op haar kamer geen plaats voor deze meubels en hebben we het tafeltje in de keuken gezet en de kapstok boven de eettafel gehangen. Daar heeft de kapstok vijf jaar naar volle tevredenheid gehangen maar dochterlief woont niet meer thuis, heeft haar eigen stekkie gevonden en wil dat gezellig maken. Daarbij is er in dat huis een lange gang en ontbreekt er een kapstok. Een en een is twee.


Ik wist dat dit eraan zat te komen maar was nog niet zover dat ik al naar vervanging heb gekeken of heb nagedacht over wat ik met die muur zal doen. Inmiddels ligt de kapstok in de gang klaar om te verhuizen naar de nieuwe plek en is de muur leeg, kaal en hoog! Wat een ruimte is er nu bij de eettafel! Wat doet het weghalen van zo'n blikvanger veel met de kamer, het verandert de hele kamer. De balans is weg, mijn rust is weg. Er moet nu iets veranderen om die balans weer terug te brengen. Voorlopig heb ik twee schilderijen opgehangen maar dat is een tijdelijke oplossing om die twee lege haken niet te zien.


Behalve dit ben ik ook aan het nadenken over een andere keuken. Na het bezoek van timmermannen die niet willen doen wat ik wil en ik niet wil wat zij willen (kun je het nog volgen?), heb ik besloten voorlopig de ramen te laten zijn zoals ze zijn en me te richten op de volgende kostenposten: aanpassen van elektriciteit en verplaatsen van wasmachine en cv-ketel naar -voorheen het- ateliertje. Deze ruimte wordt bijkeuken en installatie van ketel en wasmachine moet gebeuren voordat er een nieuwe keuken geplaatst kan worden. Toen ik afgelopen week daar iets van een plank af wilde pakken, kwam plank met alles wat erop stond naar beneden. Mix en ik hebben het er gelukkig heelhuids vanaf gebracht. Het heeft weinig zin om de plank te repareren en terug te bevestigen want die past niet meer in de nieuwe bijkeuken. Ik heb nu allemaal spullen op de grond staan waar even geen plek voor is maar zie het als een teken om wat meer vaart te maken met mijn plannen voor keuken en bijkeuken.


Tot slot heb ik een hangkastje gevonden op een Brocante Markt. Ik speur al tijden naar een paar hangkastjes om op te hangen in de badkamer en nu heb ik nummer één gevonden. ik hoop ng twee kleine exemplaren te vinden en dan heb ik precies wat ik voor ogen heb. Dit kastje is niet echt oud maar wel in een goede kleur groene krijtverf geverfd. Ik hoef er niets meer aan te doen, behalve ophangen natuurlijk. Omdat het ineens overal half af leek in huis (kale muur met twee lege haken, kapotte wandplank, leeg kastje op de badkamer) heb ik maar meteen iets aangepakt, namelijk het ophangen van het kastje in de badkamer. Ik heb ook de spiegel opgehangen die daar alweer een jaar op stond te wachten.



Ik ben blij met het resultaat, het kastje heeft de goede kleur, de goede afmetingen en volop ruimte voor mijn douche-spulletjes. Nu kan ik rustig verder speuren naar twee kleine kastjes om er naast te hangen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten