vrijdag 27 april 2018

De voordeur, Jasmijn en het Vlijtige Liesje

De vlag kan uit want het is Koningsdag. Maar dat niet alleen: het schilderen van de voordeur is zo goed als klaar. De buitenkant van de deur dan. Binnen wordt hij ook nog een keer geverfd maar dat heeft minder haast. En de kozijnen moeten ook nog worden gedaan....

 

Ik ben blij met de gekozen kleur voor de deur, antraciet grijs, en ook met de hoogglans. Met hoogglansverf zie je oneffenheidjes beter maar, al zeg ik het zelf, die vallen mee. Het ziet er goed uit. Een heel verschil met de rode deur.



Ik heb een pot gevuld met witte Vlijtige Liesjes ( heel toepasselijk, haha) en naast de deur gezet. Ook heb ik een plant gekocht om tegen de gevel te laten groeien. Ik heb gekozen voor een Toscaanse Jasmijn, deze bloeit vanaf mei royaal met witte, geurende bloemetjes en blijft het hele jaar groen.



Mijn moeder heeft hem op haar balkon staan en daar doet hij het fantastisch. Bij mij komt hij in de volle grond te staan tegen de gevel. Stoeptegel eruit, Jasmijn erin. Meer mensen in de straat hebben een bloeiende klimmer naast de voordeur. Zo ziet de straat er met dat beetje groen, ondanks het ontbreken van voortuintjes, gezelliger uit. Ik hoop dat Jasmijn het bij mij net zo goed gaat doen als bij mijn moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten