vrijdag 20 april 2018

Verfklus.

De voordeur is het visitekaartje van je huis. Het is de eerste blik op je huis en bij mij kon die beter. De verf begon hier en daar te bladderen en dat werd erger naarmate ik de verfklus steeds verder uitstelde. Dit jaar moest het gebeuren en het liefst dit voorjaar.


Deze week was het zover: ik heb de verfföhn ter hand genomen en voor je het weet is er geen weg meer terug! De rode verf smolt vlotjes weg en eronder kwam een blanke deur tevoorschijn met wat sporen van vorige verfbeurten.


Zo te zien is hij buiten de rode laag al eens voorzien van een groene en een mosterdgele laag.


Ik ben benieuwd hoe de straat eruit heeft gezien met allemaal mosterdgele deuren. Ons blok huizen is van de woningbouwvereniging geweest en sommige huizen zijn dat nog. Wanneer een huurder de huur opzegt, wordt het huis verkocht. Je ziet zo welke huizen huurwoningen en welke huizen koopwoningen zijn. De huurwoningen hebben, onder andere, allemaal dezelfde voordeuren (rood) en de koopwoningen hebben allemaal verschillende deuren en kleuren. Omdat er zoveel variatie in kleur is, heb ik besloten voor mijn eigen voorkeur in kleur te gaan. Ik heb getwijfeld tussen heel donkerblauw en antraciet grijs en heb gekozen voor antraciet grijs, hoogglans.
Maar voordat het zover was moest er eerst geschuurd, geplamuurd en geschuurd worden ėn kreeg de deur de eerste verfbeurt met grondverf voor buiten. Die stond nog in de kast dus dat kwam goed uit. Met de grijze grondverf ziet hij er al aardig uit.


Daarna nog hier en daar wat plamuren en weer schuren en tot slot de antraciet-grijze toplaag. Zo ver is het nog niet. Het is te warm om te schilderen en ik heb geen goede ervaringen met klussen bij zomerse temperaturen (lees blog 18 en 25 juni 2016). Ik kan beter even wachten tot de temperatuur buiten wat is gezakt.



Ondertussen kan ik met een koel drankje in de boeken op zoek gaan naar wat groen bij de voordeur om het later helemaal af te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten