zaterdag 3 februari 2018

Opgeruimd staat netjes.

Al zeg ik het zelf, afgelopen week heb ik best hard gewerkt in huis. Ik heb de kelder opgeruimd. Dat wil zeggen: eerst leeggehaald, toen schoongemaakt, tv-kabels en andere snoeren die erdoorheen lopen vastgemaakt en tenslotte weer volgezet met bakken vol kerstspullen, verkleedspullen en meer. Dat gebeurde allemaal kruipend want op de plek waar die spullen staan kan ik niet staan. In mijn kelder staat een voorraad levensmiddelen en als ik de drie treden van het trapje afga kom je in het gedeelte dat onder de vloer doorloopt en daar staan die spullen die ik maar een enkele keer nodig heb. Aanleiding tot deze klus waren de kerstspullen die nog steeds in de gang stonden èn de televisiekabel die al een hele tijd door de gang en kamer lag. Als er onverwacht iemand langs kwam, moest ik diegene bij binnenkomst waarschuwen om te voorkomen dat hij of zij over de tv-kabel zou struikelen. Wanneer ik wist dat er iemand langs kwam, rolde ik de draad keer op keer op en propte hem in de meterkast. Dat krijg je als je de tv steeds een andere plek geeft. Nu de kelder leeg was heb ik de kabel vanuit de meterkast naar de kelder gebracht. Geen probleem want er lopen meer draden dus een opening was er al. In de kelder heb ik de kabel langs de wand geleid en vastgemaakt. Vanuit de kelder loopt de kabel netjes achter een plint naar een gat dat naar de kamer leidt. Dat gat heb ik geboord met een extra lange boor. Altijd spannend of je aan de andere kant van de muur op de goede plek uitkomt. Dat was deze keer gelukkig het geval.

Zo fijn dat het nu gebeurd is, al valt het niemand op. Er komt tenslotte niemand in de kelder behalve ikzelf. Maar de gang is weer lekker opgeruimd en er kan niemand meer struikelen over een losliggende kabel.



Het levert echter geen leuke plaatjes op want foto's maken in een donkere kelder waar je op je knieën voor-en achteruit kruipt valt niet mee. Daarom een plaatje van de opgeruimde hal.



Ook een plaatje van het voorjaar in huis want wat prachtig zijn de sierappeltakken die ineens groen zijn en vol knoppen zitten.



Tot slot een plaatje van de magnoliatak op mijn slaapkamer die begint te bloeien. Het is zo'n goed begin van de dag om bij het wakker worden meteen die knoppen te zien die steeds verder open gaan.

Opruimen..., ontluikende knoppen..., het voorjaar komt dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten