vrijdag 26 januari 2018

Lowbudget-makeover in de slaapkamer.


Inmiddels is mijn nieuwe slaapkamer zo goed als klaar. Veel staat er niet in: mijn bed, een plantentafeltje en kruk die dienst doen als nachtkastjes en een stoel waar ik kleding op kan gooien. De muren hebben geen kleurtje gekregen maar zijn wit gebleven, dat oogt lekker fris en ruim. Het bed had al een kleurtje en dat houd ik even zo.


Met takken, vogeltjes en groen is er natuur in de slaapkamer gekomen en dat slaapt heerlijk.

Ik heb een aantal DIY-klusjes in de kamer toegepast. Zo heb ik als bedlampje een tak gebruikt waar een lampje met strijkijzer-snoer aan hangt. Dat lampje heb ik voor een heel klein prijsje bij de Action gekocht. Er zat een plafondkapje aan dat ik eraf heb gehaald en vervangen heb door een stekker. De tak heb ik weer op een rond zwart dekseltje geschroefd waarmee het aan de muur hangt.


Een andere tak dient als kledingrek en hangt met jute draad (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) aan het plafond.


Ken je nog de "weitasknoop" uit een macramé-verleden? Die heb ik gebruikt maar je kunt ook gewoon draden zonder knopen gebruiken.


Doe eens gek en zet een stoel of kruk op tafel (dat vind ik handig werken) en probeer het ook.


    


Ik heb ook een paar plantenhangers gemaak met weitas-knopen van jute draad. Een beetje fantasie gebruiken en er op los experimenteren. Niets moet, alles mag. In de schuur had ik nog een paar witte potjes waarin ik groene plantjes heb gedaan. Ze hangen nu in de plantenhangers aan het plafond.

 

Mijn nieuwste aanwinst in de slaapkamer is de ronde spiegel, een koopje bij de Kwantum. Hij heeft een brede rand die van buiten zwart is en van binnen goudkleurig en zorgt voor een beetje glamour in mijn slaapkamer.



Al bij al is het een heel andere slaapkamer geworden dan de kamer die ik in gedachten had toen ik hier kwam wonen. Toen heb ik een hele zoektocht gehouden naar behang met vogeltjes die uiteindelijk veel te duur bleek. Het behang is het niet geworden maar de vogeltjes zijn gebleven.
Van het behang heb ik overigens nog steeds het sample dat ik opgestuurd kreeg. Het krijgt nog een keer een ereplekje op mijn kamer zodra ik de geschikte lijst heb gevonden.


Veel heeft de make-over niet gekost. Het enige wat ik heb gekocht zijn de lampen (totaal €10,95!),  3 plantjes (€4,77), muurverf (€10,99) en de spiegel (€12,00). De rest van de spullen had ik allemaal in huis. Een lowbudget make-over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten