vrijdag 15 september 2017

Zondag Rommelmarktdag

Zondag heb ik met jongste dochter op de markt gestaan. Rommelmarkt wel te verstaan want ik wilde eindelijk eens van in de schuur opgeslagen overbodige spullen af en dochter had heel wat spulletjes over na de verhuizing naar haar eigen appartement. In Geertruidenberg worden regelmatig kofferbakverkopen en rommelmarkten georganiseerd (zie www.komnaardemarkt.nl), nu was het "Rondje den Berg" en daar hadden we een plekje gereserveerd. Toevallig stond mijn schoonzusje er ook en konden we gezellig naast elkaar staan. Ook heel praktisch want wij maakten gebruik van haar uitklapbare tafel. Na spannende weerberichten bleek het een prachtige dag. Van het spannende was alleen een windje over, dat af en toe de kop op stak en ervoor zorgde dat er iets op tafel, of zelfs het hele kledingrek, omwaaide. Het was gezellig druk en we hebben goed verkocht. Een leuke (laatste) markt! Van de opbrengst gaan we iets leuks doen.




De laatste spullen die over waren, heb ik deze week naar de kringloop gebracht. De schuur is nu opgeruimd. Wat een ruimte! Er is zelfs plaats voor de twee houten stoelen die ik op het laatst toch niet mee heb genomen naar de markt. Ze komen goed van pas als er veel mensen aan tafel willen zitten. Ooit stonden ze met zijn vieren aan de tafel, die toen nog blank was, en bij het kastje van opa, dat toen nog niet geverfd was, maar echt comfortabel zaten ze niet.


Eén stoel kreeg een kleurtje en zwerft nog steeds door het huis. Eén stoel werd, bij wijze van experiment van zijn poten ontdaan en eindigde in de milieustraat. Twee stoelen werden te koop aangeboden en voorlopig in de schuur gezet en daar staan ze nu nog. Ik denk dat ik ze een likje verf geef en dan mogen ze blijven, als bij-schuif-stoel.

  

Op rommelmarkten staan is nu verleden tijd, voortaan kan ik lekker zelf rondsnuffelen!

2 opmerkingen:

  1. Haha dan is je schuur snel weer vol als je zelf op zoek gaat op de markt.😗

    BeantwoordenVerwijderen