zaterdag 8 juli 2017

Jans' bloemenwinkeltje

Vanmorgen heb ik bloemen gehaald in mijn eigen bloemenwinkeltje (lees: eigen tuin).

Nadat de naai-en lockmachine twee weken lang op tafel hebben gestaan, werd het tijd de boel eens op te ruimen. De machines staan weer in de kast, de tafel is ingeschoven tot de normale 2.20 meter. De kamer is ontdaan van alle restjes stof, klossen garen, spelden, scharen en meetlinten. Nu de kamer opgeruimd is, oogt hij ook een beetje kaal. Tijd om de boel op te fleuren met een bloemetje uit eigen tuin.

In deze tijd van het jaar hoef ik niet naar een bloemenwinkel. In de tuin heb ik keuze genoeg.


Om te beginnen een tak van de Eucalyptus. Nadat hij vorig najaar gehalveerd is, heeft hij enorm veel nieuwe scheuten. Ik dacht nog even hem dit najaar te vervangen door een pruimenboom omdat hij zo lelijk was geworden. Inmiddels zie je door alle nieuwe scheuten niet meer waar hij afgezaagd is. Ik vind het blad zo mooi van kleur. Hij kleurt goed in de tuin, helemaal als in het voorjaar de Clematis Montana bloeit! Nu heeft hij ook scheuten op plekken waar ik ze niet wil, die kan ik dus prima knippen voor in een vaas!

Eucalyptusblad met roze Anemoon

Verder kan ik kiezen uit de Vlinderstruik, Zonnehoed, Pluimhortensia, Hosta, Phlox, Cosmea, Blauwe regen, Lavatera, Anemoon en Lavendel.

Eucalyptus, Anemoon, Vlinderstruik,
Phlox,  Hosta, Blauwe regen

De Zonnehoed (Echinacea)
heb ik met rust gelaten;
er werd druk gewerkt

Keuze genoeg in mijn bloemenwinkeltje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten