vrijdag 26 augustus 2016

Tuinplannen

Het is me duidelijk dat mijn tuin niet "hondproof" is. Mix ziet geen verschil tussen paden en bloemperken. Naast 'zit', 'plof', 'af' en 'los' probeer ik ze ook bij te brengen dat ze alleen op paden en terrassen mag komen maar het lijkt onbegonnen werk. Ik snap ook wel dat het Engels gras veel lekkerder ligt dan een steentjestapijt. Ik heb al bedacht dat er een klein grasmatje moet komen. Daarbij komt ook nog dat ik niet tevreden ben over het schuine pad naar de schuur. Ik dacht er vele zomeravonden petangue op te spelen maar daar komt het niet echt van. Te weinig zwoele zomeravonden op het juiste moment. De tuin zal er een stuk spannender op worden als het pad kronkelt. In combinatie met een grasmatje voor Mix zorgt dat voor nieuwe tuinplannen. De schetsen zijn al gemaakt en in het najaar ga ik het pad veranderen en de nodige planten verzetten.



Ik ga ook meer haagjes van bijvoorbeeld tijm en lavendel langs de borders planten. Dat zorgt er meteen voor dat de tuin wat minder wild wordt. De bloemenborders zijn weelderig genoeg, die mogen best hier en daar in toom gehouden worden. Op deze manier hoop ik mijn tuin én Mix te beschermen. Mijn bloemen worden niet meer platgetrapt en half opgegeten door Mix en zij komt niet meer gemakkelijk in de buurt van al die giftige planten.


 
Gegraven kuilen bij de Kerstrozen

Geknakte Sedum tussen de Vrouwenmantel
 Gelukkig is er ook nog veel moois in de tuin.

Broccoli
Hibiscus en Dahlia
Lampionnenplantje
En als volgend jaar alle plantjes weer uitlopen, het grasmatje ligt én Mix een goed opgevoed hondje is (!), gaat het helemaal goedkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten