zaterdag 6 augustus 2016

Overal boeken

Ik heb een besluit genomen: er komt geen deur in het ateliertje. Eigenlijk was ik van plan een schuifdeur te maken die meteen dienst zou doen als inspiratiebord. Nu ik plaats te kort kom voor mijn boeken, heb ik besloten toch een boekenplank te bevestigen op mijn ruwe baksteenmuur. Hierdoor kan een schuifdeur niet meer over die muur schuiven. Het levert plaats op voor mijn tuinboeken en ik denk dat de deur in de praktijk toch meestal open zal staan. Onder de boekenplank heb ik een plaat opgehangen, geverfd met schoolbordverf en dat is nu een klein inspiratiebord. Mijn houder met een rol tekenpapier heeft ook meteen een plaatsje gekregen.

Mijn boeken zijn verspreid door het huis. De tuinboeken staan nu op hun eigen plank in het ateliertje. De creatieve boeken staan daar ook maar op een andere plank. Ik wilde ze eerst bij elkaar op de nieuwe plank zetten maar dat bleek toch te veel gewicht voor één plank. Hij kwam met boeken en al naar beneden. Gelukkig is er niets beschadigd, ikzelf ben er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

tuinboeken...
kookboeken...
kunstboeken...

Kookboeken staan in de keuken in de c.v.-ketelkast. Kunstboeken liggen op de grote kapstok bij de tafel, interieur-boeken op de plank achter de bank. Literatuurboeken liggen op de onzichtbare steunen tegen de boekenwand. En dan ligt er nog een stapel reisboeken op de overloop boven en op de kapstok beneden in de gang. Boven in een kastje op de slaapkamer liggen tot slot nog kinderboeken.

interieur-boeken

literatuurboeken...

reisboeken...

... en nog een paar reisboeken.



Zo hebben al mijn boeken een eigen plekje. Dacht ik. Ik hoor net dat er ergens in een berging nog twee of drie kratten met boeken van mij opgeslagen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten