zaterdag 13 augustus 2016

Huisje, boompje, beestje.


Waar kan dit blog anders over gaan dan over Mix, mijn nieuwe viervoeter die nu rondhuppelt in huis en tuin? Wel, over plinten en slakken!
Mix heeft al voor de nodige actie gezorgd voordat ze hier was. Want naast het opruimen van het ateliertje zodat haar bench een plek heeft, heb ik ook in vlot tempo een aantal plinten geverfd en geplaatst.






Ik had last van slakken in huis. Jongste dochter was er al eens één tegengekomen na een avondje stappen. Later zag ik 's morgens af en toe ook slakkensporen. Nu kan ik veel diersoorten waarderen maar ik ben niet gek op slakken. Ze eten buiten mijn planten op en binnen wil ik ze al helemaal niet hebben! Ik griezel bij het idee alleen al om met mijn blote voeten op zo'n grote naaktslak te gaan staan!! Na de eerste ontdekking ben ik op zoek gegaan naar de plek waar ze binnen komen. Ik heb wat kiertjes dichtgekit en afdek-ringen geplaatst om de verwarmingsbuizen die uit de vloer komen. Daar moeten ze wel vandaan komen, uit de kruipruimte onder de houten vloer.

Nu Mix zou komen, heb ik uit voorzorg het vloerkleed opgerold. Als ze zindelijk is, leg ik het weer terug. Onder de bank lag nog het vorige kleed uit de tijd van Dorus, mijn trouwe boxer. Dat kleed wordt niet meer gebruikt en kan naar de milieustraat. Dan kan zolang het nieuwe kleed onder de bank liggen. Om het oude kleed onder de bank vandaan te halen moest ik heel de bank van haar plek halen. Meteen een goed moment om grote schoonmaak te houden, al helemáal toen ik zag dat het kleed onder de slakkensporen zat!! Die slakken kwamen dus uit een heel andere hoek dan ik dacht, uit de hoek achter de bank uit een kier tussen plint en vloer. Actie! Hier komen nieuwe plinten die alles wél goed afdichten. Ik heb al een tijdje geleden een aantal latten gekocht, ik heb ze achter elkaar allemaal geschuurd, geverfd, geschuurd, geverfd en geplaatst.



grote schoonmaak!
verven, schuren, verven












Er komt geen slak meer binnen! Er ontbreekt nu nog één stuk vloerplint want ik had niet op de anti-slakkenplint gerekend en kwam dus net een stuk te kort. Daar zal ik nu niet lang mee wachten want met plinten ziet de kamer er weer een stuk beter uit.

Mix kan zo de koffer in duiken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten