zondag 31 juli 2016

Plaats maken.

Mix komt al over een week. Dat betekent werk aan de winkel want het huis moet enigszins puppieproef gemaakt worden. Ze is nog niet zindelijk dus ga ik voorlopig het vloerkleed oprollen. Snoeren worden beter weggestopt om te voorkomen dat ze daar mee gaat spelen. En natuurlijk moet het ateliertje opgeruimd worden want dat wordt haar slaapplekje. Daar komt haar bench te staan en zal ze verblijven als ze alleen is. De grote pedaalemmer gaat weg en zal vervangen worden door een kleinere in de keuken. Hobbymaterialen zoals een zak met gips en schildersdoeken zullen elders een plaatsje moeten krijgen, anders zal het leed niet te overzien zijn. Ik ben al begonnen met plaats te maken voor een bench. Ik heb nog een grote van Dorus. Veel te groot, zeker nu ze nog een puppie is, dus ik ga de bench voorlopig met een tussenschot verkleinen. Een nieuwe schaf ik, denk ik, pas aan als ze uitgegroeid is want ik heb nu nog geen flauw idee hoe groot ze zal worden. Ik schat zo'n 40 cm. Zolang de grote bench er staat, zal het woekeren met de ruimte zijn. De schildersezel kan amper verschoven worden, hij kan net gedraaid worden zodat ik nog kan schilderen. Mijn computer kan gelukkig goed gebruikt worden want daar maak ik iedere week mijn blog op. Het ziet er gezellig uit nu ik flink heb opgeruimd. Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor mijn boeken die nog in een doos in het ateliertje stonden én voor de schildersdoeken die niet meer achter de bank passen. Waarschijnlijk sla ik het voorlopig op in mijn slaapkamer of in de kelder. Na de puppiefase kunnen ze hopelijk weer terug. Het blijft woekeren met de ruimte.

doorkijkje naar het ateliertje
schrijfplek

                 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten