vrijdag 6 mei 2016

De vlag kan uit!


Na het geklaag over het weer van vorige week nu even gejubel (!!!) over het weer van deze week en dan houd ik er over op. Maar lekker is het wel, dat zonnetje!

De voorgezaaide groentes staan inmiddels allemaal lekker in de volle grond van mijn moestuintje. Als gezelschap heb ik nog wat erwten en peultjes erbij gezaaid.

Ik heb ook mijn vijvertje schoongemaakt, dat wil zeggen: ik heb het water eruit gehaald en het bodemgrind schoongespoeld. In plaats van rood water (geen flauw idee hoe dat kwam) heeft mijn vijvertje nu weer helder water. Vandaag nog wat zuurstofplantjes gekocht zodat het helder blijft. Die klus lijkt heel wat maar stelt weinig voor, net als mijn vijvertje. Voor al het klussen in huis had ik een speciekuip nodig. Handig tijdens het klussen maar nu ik daar wel klaar mee ben, is het geen handig ding om weg te zetten. Weggooien zou kunnen maar je kunt er ook een mini-vijvertje van maken! Ik heb een kuil gegraven, gezorgd dat hij mooi waterpas erin paste, wat overgebleven stenen op de rand en voilà: een mini-vijver in de tuin. Ook vogeltjes uit de buurt weten hem in de zomer te vinden voor een verfrissend bad. Eind van vorige zomer had ik mijn speciekuip echter nodig. Ik heb hem uit de grond gehaald en weer gebruikt. Inmiddels staat hij nu weer terug in de tuin. Ik denk niet dat ik hem er nog eens uit zal halen!

Op bevrijdingsdag heb ik een vlag aangeschaft. Die had ik nog niet en er zijn dagen waarop je graag de vlag uithangt. Nu mijn straat zo mooi opnieuw bestraat is staat dat extra feestelijk!
Het was wel even een dingetje om hem op te hangen. Er zat al wel een houder tegen de gevel maar die kon ik vanuit een raam niet bereiken. Met een (hoge!) trap dan maar want hij hangt op flinke hoogte. In mijn schuurtje heb ik al een tijdje een oude, lange, uitschuifbare ladder hangen die ik ergens in huis neer wil zetten of ophangen. Ik wist alleen nog niet waar want hij is groot! Dit was een mooie gelegenheid om hem tevoorschijn te halen en te gebruiken. De rest van de dag heb ik hem in de gang gezet want die vlag moet er aan het eind van de dag ook weer af. De ladder past nét als hij een klein beetje schuin staat. Hij staat er eigenlijk wel leuk dus ik laat hem voorlopig staan.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten