zondag 15 mei 2016

Een Creatieve Plek

Dit Pinksterweekend wil ik het schilderen weer oppakken. Geen muren, kozijnen of meubelen maar een doek, achter mijn schildersezel. Die laatste staat al een hele tijd, al wel zo'n anderhalf jaar, werkloos te wachten op het moment dat ik er weer klaar voor ben. Voor schilderen heb ik rust nodig en die rust had ik niet zolang er nog zo veel te doen was in huis. Ik wilde klaar zijn met klussen in huis en tuin. Klaar met een tuin ben je eigenlijk nooit en ook in een huis uit 1920 valt er altijd wel een klusje te doen maar toch: ik ben nu in huis en tuin zo goed als klaar. Het begint in ieder geval weer te kriebelen en ook in mijn hoofd ben ik regelmatig weer met creatief schilderen bezig.

Mijn Ateliertje/Creatieve Plek, waar mijn schildersezel staat, was een van de laatste grote klussen. Toen ik hier kwam wonen, zat op deze plek een gangetje met daarnaast een douchecel met wastafel. De douche was verre van comfortabel zoals ik al eerder vertelde. Aangezien ik al meteen besloot boven een badkamer te realiseren, sloopte ik al snel het wandje tussen gang en douche zodat er een vierkante ruimte ontstond van ongeveer twee bij twee waar ik mooi mijn schildersezel kwijt zou kunnen.


Na het sloopwerk heb het werk een poos laten liggen totdat afgelopen zomer de vloer geëgaliseerd werd. Toen heb ik plafond en muren geïsoleerd en nieuwe plafondplaten en voorzetwandjes geplaatst. Eén wandje, tussen toilet en atelier heb ik onbewerkt gelaten als aandenken aan de hele verbouwing. Als je goed kijkt, zie je de dichtgesmeerde plek waar ooit het toiletraampje heeft gezeten want ooit was deze muur de buitenmuur.
Inmiddels is alles wit geverfd. De oude douchekraan hangt er nog met daaronder een stortbak voor het schoonmaken voor kwasten e.d.. Naast de ezel staat een oud tafeltje met daarop de computer. Het is een lekker plekje geworden waar al vaak gewerkt wordt aan creatieve ideeën door iedereen hier in huis. Een Creatieve Plek dus.



Er moet nog wel wat geklust worden hier en daar zoals het maken en ophangen van een schuifdeur die de ruimte af kan sluiten én meteen kan dienen als inspiratiewand. Dat moet voor de winter gebeuren maar die winter is nog ver weg. Dus ik ga eerst eens lekker schilderen achter mijn schildersezel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten