zaterdag 28 mei 2016

Voorbereiding in volle gang!

Vrijdag wordt jongste dochter 21 jaar! Daarbij is ze ook klaar met haar Pabo-opleiding. Dat vraagt natuurlijk om een feestje en ik ben al volop bezig met de voorbereidingen. Ik heb nog een week de tijd. We hopen op mooi weer want het is de bedoeling dat het een tuinfeestje wordt. Mijn tuin is tenslotte groter dan mijn huis! Dat betekent ook dat de tuin tip top in orde moet zijn. Nou ja, moet... Ik wil dat graag. Hij staat er al prachtig bij met bloeiende geraniums, rozen en clematissen maar ik wil graag de puntjes nog even op de i zetten. Dus ga ik de komende dagen de buxus en beukenhaag snoeien, uitgebloeide bloemen wegknippen en onkruid weghalen.
Bij dreigende regenbuien zal ik voor het feest toch nog een zeiltje moeten spannen van het huis naar de muur zodat we een stukje overdekte buitenruimte hebben. Ik hoop dat het niet nodig is.

Binnen doe ik niets. Het huis is opgeruimd (nu nog zo houden). Zojuist heb ik voor wat kleur bloemen uit de tuin in een vaas gezet. Ik heb plinten klaar staan om te verven. Ik heb namelijk al een paar ochtenden een slakkenspoor in de kamer gezien en ben bang dat ze tussen vloer en muur naar boven komen. Ik heb ze nog niet gezien maar jongste dochter kwam ze een keer na een avondje stappen in de kamer tegen, brrr. Ik denk echter niet dat ik dat voor vrijdag nog voor elkaar ga krijgen en er zijn dringender zaken zoals een portret schilderen.

Toen oudste dochter 21 werd, heb ik een portret van haar gemaakt, dat schept verwachtingen. Ik ben dus aan een tweede portret begonnen, ditmaal van jongste dochter. Gelukkig schiet het al lekker op. Het blijft spannend of het op tijd klaar is want bij een verkeerd stukje heb je kans dat je weer van voor af aan kunt beginnen. Het is bij mij belangrijk dat ik een opgeruimd huis én rust in mijn hoofd heb om te kunnen schilderen dus heb ik een strak schema om alle voorbereidingen ruim op tijd en zonder stress klaar te hebben. Tot nu toe heb ik alles onder controle. (Er schijnt een perfectionist in me te schuilen...)

                                               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten