zaterdag 30 april 2016

Waar blijft het mooie lenteweer?

Wat een koud weekje was het! En dan valt het hier in het zuiden nog mee want elders in het land hadden ze volgens de berichten te maken met echte witte winterse buien. Van mij mag het nu wel wat warmer worden. De winter is voorbij! Kom op lente, doe je best en laat je zien!

Ik had na de eerste mooie dagen vol goede moed mijn winterjas al ingeruild voor mijn zomerjas. Ook mijn vier-seizoenen-dekbed heb ik aan het seizoen aangepast en dus één deel opgeborgen. En opbergen betekent bij mij het nodige werk verzetten. Trapje erbij, alle opbergtassen tevoorschijn halen van de opbergruimte in de hoge kast op mijn slaapkamer. Zomergoed eruit en wintergoed erin. Met goed passen en meten alles weer terug. Trapje weer opbergen. Daarna wil je niet toch nog 'even' een winterjas of dekbed pakken want dan moet alles wéér van zijn plek...
Ik werk nu dus met extra laagjes onder mijn zomerjas en heb het dekbed van jongste dochter ( die een weekje weg is) op mijn dekbed gelegd.

Ook met Koningsdag had ik een extra fleecevest onder mijn jas aan getrokken. Maar na alle barre voorspellingen viel het weer mee. Tijdens de eerste regenbuien heb ik bij een vriendin warme koffie met een oranje-tompouce genuttigd. Toen het weer droog was, zijn we naar buiten gegaan waar ik op de vrijmarkt wat tuinplantjes heb gekocht. En daarna hebben we zelfs op terras in het zonnetje met wijn en bitterballen van de muziek genoten. De dag hebben we afgesloten met een pizza bij de nieuwe Italiaan. Een prima dagje!
Bij thuiskomst trof ik de bank vol met jongelui. Ik ben maar meteen naar boven gegaan en me teruggetrokken onder het warme dubbele dekbed.
Na zo'n lekker dagje let ik wel weer even goed op wat ik eet. Eergisteren heb ik 's avonds een heerlijk soepje gemaakt met veel groente, een recept van de Lentekuur van dokter Vogel: Veggie&FishySoup. Soep van courgette, knoflook en zoete aardappel met gerookte makreel als garnering. Lekker hoor! En gisteren werd het een zelfgemaakte tomatensoep. Nog even geduld en dan maak ik de soepjes met groentes uit eigen tuin!

         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten