vrijdag 5 juni 2020

Midden in een verfklus.

Ik zit midden in een verfklus. Ik heb net voor de tweede keer het boekenmuurtje geverfd en terwijl het droogt, typ ik mijn blog met de verfspetters nog op mijn handen.


Nu ik nieuwe deurklinken heb gekocht, heb ik de gang- en kelderdeur opnieuw in de verf gezet. Deze keer zijn ze geverfd in fris wit in plaats van RAL 9010. Ik krijg bijna geen direct zonlicht binnen en daarom mag het van mij net iets frisser. Die nieuwe verfbeurt konden ze goed gebruiken, de deuren zien er weer goed uit met hun nieuwe verflaagje en nieuwe klink. Het valt meteen op dat ook de muren aan een fris verfje toe zijn. Dat wist ik eigenlijk al langer maar het is nogal een klus, alle muren en plafond. Ik wil met het plafond beginnen maar dan eerst alle naden tussen de gipsplaten dichtsmeren zoals ik in de keuken heb gedaan. Het keukenplafond ziet eruit als een strak gestuukt plafonnetje en dat effect wil ik ook graag in de kamer, een budget-proof gestuukt plafond. Maar ja, een hele klus dus en nog niet aan begonnen.


Eerst heb ik maar eens een ander klusje in de kamer gedaan, staat ook al een jaar op mijn To-Do-lijstje: de plinten in de kamer afmaken. April vorig jaar ben ik, samen met klusmaatje-voor-lastige-klussen (voorheen echtgenoot, ja echt!) begonnen met de plinten (blog 21 april 2019, Plinten tegen de muur...). Voor de nieuwe keuken waren nieuwe kabels getrokken en die liepen door de kamer. Om ze te verbergen heb ik ze achter hoge renovatieplinten gestopt, mooi weggewerkt.

 

Ik heb de klus echter niet helemaal afgemaakt, op een paar plekken moet ik de oude plinten nog vervangen door de nieuwe hoge renovatieplinten zodat overal in de kamer dezelfde plinten zitten. De plinten had ik wel al in huis. Dat heb ik dus nu eindelijk aangepakt: netjes op maat, in verstek gezaagd én in de verf gezet.


Toen ik de plinten tegen de muur wilde bevestigen, bedacht ik me dat het wellicht verstandig zou zijn om die muren eerst te verven. Deze muren zijn niet zo groot dus gemakkelijk in etappes te verven. Dan zouden deze muurtjes er alvast goed uitzien en klaar zijn. Bovendien is het er nu prima weer voor, geen weer om buiten in de tuin te zijn. Dus: bank aan de kant, boeken van de wand en aan de slag. Jammer genoeg was de muur na één keer niet goed genoeg gedekt dus heb ik hem net een tweede verflaagje gegeven en is het nu wachten tot hij droog is...

In plaats van beginnen met plafond en grote wand en daarna de kleine wandjes, ben ik nu begonnen met de kleine wandjes en eindig ik later met het plafond. Eigenlijk geen slecht plan, zo kan ik moed verzamelen.
Inmiddels is mijn eerste wandje droog en kan ik de boekensteunen weer bevestigen en daarna de plint. Wel heel dankbaar werk zo'n verfklus, het ziet er weer top uit! Op naar het volgende wandje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten