vrijdag 19 juni 2020

Muren, plinten en slakken


Soms hoor ik van mensen: "Goh, dat jij dat allemaal zelf doet!" Als ik opnoem wat ik in huis zelf gedaan heb, klinkt dat als enorm veel werk maar ik doe het niet in één keer. Ik neem er ruim de tijd voor. Het verven van muren is hier een duidelijk voorbeeld van. Als ik straks, wanneer het klaar is, zeg dat ik de kamer en gang geverfd heb, klinkt dat als een hele klus. Maar ik heb er dan een maand of langer over gedaan. Een ander doet dat in één weekend. Ik doe één muurtje per dag en heb dan ongeveer een of twee dagen nodig om weer op te laden. Erg vind ik dat niet, ik heb er tijd voor om het zo te doen en ben blij met wat ik kan.

Ik zit nu dus nog steeds midden in de verfklus van de voorgaande weken en heb slechts drie kleine muren gedaan. Deze week was de muur bij de keuken aan de beurt. Ook hier moesten nog plinten tegen de muur. Die zijn hard nodig want ik heb 's nachts slakken in huis, ik zie 's morgens namelijk slakkensporen op het kleed en zag ze nu zelfs ook tegen de muur bij de keuken. Daar was, zolang er geen plint tegenaan zat, in de hoek een gat zichtbaar waar leidingen doorheen lopen en, naar ik vermoed, ook slakken uit kruipen.

 

Al een tijd terug had ik slakkensporen gezien bij de bank. Toen leken ze uit een andere hoek te komen en heb ik plinten bevestigd. Toen vorig jaar de keuken kwam, zijn die eraf gehaald om leidingen te trekken en alles te vervangen door de hoge renovatie-plinten. De slakken hebben hun kans schoon gezien en bezoeken nu 's nachts weer mijn kamer. Geen idee wat ze hier denken te vinden want er groeit voor hun niets eetbaars. Ik griezel ervan en wil ze weer weg hebben. Het liefst ver weg want in mijn tuin wil ik ze lever ook niet. Ik moet nog eens het nut van die beestjes opzoeken, want dat zullen ze heus wel hebben, zodat ik ze meer ga waarderen. Tot nu toe zie ik als enig nut dat ze als vogelvoer dienen (hmm, klinkt niet echt vriendelijk).

 

Inmiddels is het kamer-keukenmuurtje geverfd en zijn de plinten bevestigd maar.... ik zag wederom slakkensporen! Geen idee hoe dat kan?? Enfin, ik geniet wel van mijn geverfde en met plinten afgewerkte muurtjes. Volgende week staat de langste muur op de planning maar daarvoor heb ik hulp geregeld van jongste dochter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten