vrijdag 1 mei 2020

Mijn bed is (zo-goed-als) geverfd.

Zo, weer iets van mijn ToDo-lijst geschrapt: ik heb mijn bed geverfd.

Maar voordat jullie complimentjes gaan geven: het is niet zo goed gegaan...
Ik wilde het weer doen met spullen die ik had en hoera, ik had al eeuwen geleden verf gekocht. Op waterbasis en dekt in een keer stond erop. Ik heb alle delen netjes ontvet en opgeschuurd en dacht het wel zonder grondverf te kunnen doen. Niet dus! De verflaag die dochterlief had aangebracht was op terpentine-basis wat betekent dat mijn verf op waterbasis niet goed dekte. Niet in 1 keer en ook niet in 2 keer. En toen was de verf op. Op de foto's lijkt het heel wat maar van dichtbij zie je de vorige kleur hier en daar er nog doorheen. Ik heb toch besloten het bed weer in elkaar te zetten en een andere keer bij te werken. Ik slaap namelijk tijdelijk op de bank. Mix vindt het wel heel gezellig maar ik lig toch beter in mijn eigen bed.



Het bed heb ik een paar jaar terug van oudste dochter overgenomen toen zij het huis uit ging. Zij had het weer op marktplaats gevonden en een kek kleurtje gegeven toen wij hier kwamen wonen. Toen zij vertrok, bleef het op haar kamer staan, heb ik er mijn lattenbodem en matras ingelegd en ben erin gaan slapen. En dat beviel goed. Zoals in een eerder blog verteld (januari 2018), slaap ik hier rustiger en behaaglijker. Mijn eigen bed, een oud ledikant dat ik ooit voor een habbekrats op de kop tikte, bleef zonder bodem en matras achter. Het was een heel laag bed, het bed van oudste dochter heeft een veel prettigere hoogte en ik kan er ook wat onder verstoppen. Kortom, mijn oude ledikant is vertrokken naar de milieustraat.
 
Inmiddels is er op mijn nieuwe slaapkamer alweer het een en ander veranderd. De slaapkamers zijn niet groot en wanneer je er een tweepersoonsbed, in mijn geval zelfs een twijfelaar, neerzet, blijft er amper ruimte over voor een kledingkast. Mijn kleding hangt dan ook in een andere kamer zodat ik meer ruimte heb. Toen ik een nieuwe plek nodig had voor het oude kastje van mijn opa en oma, was de enige kamer waar plaats was in mijn slaapkamer. Het betekende wel dat mijn bed gedraaid moest worden. Uiteindelijk bevalt de nieuwe indeling ook goed.



De hoek achter het kastje heb ik vorig jaar mat groen geverfd met 'Gentle Green' Wood&Wall-verf van de Gamma. Het leek me leuk om de muur achter mijn bed te behangen. Bij Karwei had ik een zwart-wit behangetje gevonden met schermbloemen en dat zit er sinds oktober vorig jaar op.



Het volgende dat ik wilde doen was het bed antraciet-grijs verven. En dat is nu (zo-goed-als) gedaan!



Is mijn slaapkamer klaar? Nee, nog niet. Ik moet mijn bed dus nog bijwerken, ben de deur weer wit (was mintgroen) aan het verven. Er zijn een paar stukken plint die nog mintgroen zijn en die ik wit wil verven en ik wil ook graag de naden van de gipsplaten onder het schuine gedeelte dichtmaken en misschien ook wel die op het schuine gedeelte en op het plafond. Ik wil een nieuw kleedje voor als ik mijn bed uitstap en nieuw beddengoed . Ondanks alles wat ik nog wil, ziet mijn slaapkamer er prima uit en zal ik er heerlijk kunnen slapen. En mijn (vrijwel) grijs geverfde bed ziet er eigenlijk best goed uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten