vrijdag 10 april 2020

Pasen in Corona-tijd.

Dit weekend is het Pasen. Pasen in Corona-tijd, even anders dan anders.

 

Het betekent voor mij: online brunchen met de dochters en hun mannen.
Ik kan natuurlijk net als anders lekker uitpakken met bakken en koken en voor een goed gevulde tafel zorgen maar met lege stoelen is dat lang zo leuk niet. Toch zorg ik natuurlijk voor iets lekkers voor mezelf, de boodschappen zijn in huis gehaald (toch nog een hele uitdaging met 1,5 meter afstand, pfff) voor een paas-dineetje met mezelf, ik heb verse bloemen gehaald en ik ga lekkere kaneelbroodjes bakken. Je moet er nu zelf een feestje van maken. En daarbij wil ik dat het beeld in paas-sfeer is wanneer we gaan beeld-bellen. Het oog wilt ook wat.


Ondertussen mijmer ik over de Paas-feestjes die ik eerder gehad heb, met een tafel vol lekkers en gezelligheid, met een zelfgebakken paasbrood waar je zelfs met de hele familie een week van kon eten.


 


Overigens had ik vorig jaar mijn tafel niet vol, Pasen werd toen voor de eerste keer gevierd bij oudste dochter. Het was heerlijk zonnig weer en we brunchten in de tuin met een mooi aangeklede tafel en zelf gemaakt lekkers. De appel valt niet ver van de boom!



Dit jaar is het anders, een jaar dat we niet snel zullen vergeten en waarin we beseffen wat echt waardevol is. Zodra het kan wordt de tafel hier weer gevuld en vieren we het leven! Ik kan niet wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten