vrijdag 27 maart 2020

Klussen in huis

Er wordt wat afgeklust dezer dagen. Zowel in huis en tuin ben ik bezig met allerhande klusjes. Bij mooi weer werk ik buiten, bij minder weer binnen. Ik probeer zoveel mogelijk te doen zonder naar een bouwmarkt of tuincentrum te gaan en dat zorgt ervoor dat ik met een klusje stop zodra ik iets nodig heb of ik stop met een klus binnenshuis wanneer het zonnetje schijnt en ik een klusje buitenshuis oppak. Het resultaat is natuurlijk dat ik met duizend-en-een dingen bezig ben en niets af is.


Zoals eerder gemeld, ben ik begonnen met het opknappen/opruimen van mijn atelier boven. Daar is al best een en ander gebeurd. Ik was begonnen met het witten van de muur, het ophangen van mijn tekenrol en enkele schilderijen, ik heb een nieuwe schraag gekocht en inmiddels heb ik ook de laatjes van het ladekastje zwart gespoten.

 

Ik ben blij met het resultaat. Het is een heel ander gezicht, zeker als je weet hoe het eerst was.



Nu wil ik nog een schuifdeur maken voor mijn kast waar onder andere lappen stof opgeslagen liggen.  De rommelige inhoud van de kast zal dan uit zicht verdwijnen, wat heel fijn is, maar de voornaamste reden is dat ik de lappen stof wil beschermen tegen rondvliegende verf wanneer ik aan het schilderen ben. Ik wil namelijk weer vaker tijd maken om te gaan schilderen. Dat had ik mij vorig jaar al voorgenomen maar toen is het er nog niet van gekomen.
Deuren dus, van hout, 2 meter 45 hoog. Die heb ik niet in huis. De houten platen die ik wil hebben, bezorgen ze niet op maat gezaagd aan huis of het kost twee keer zo veel. Ik heb deze klus dus nog even uitgesteld en ben elders aan een ander klusje begonnen. De foto's van de schilderhoek waar het allemaal moet gebeuren, houden jullie nog even tegoed. Eén rommelfoto is wel genoeg.

Ondertussen ben ik toch begonnen met schilderen: een piepklein kuikentje op een heel klein doekje, daarbij wordt niet zoveel gespetterd met verf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten