vrijdag 13 maart 2020

Even het huis uit.

Nu ik eindelijk lichamelijk weer wat meer kan, snak ik ernaar om even het huis uit te gaan. Helaas ligt nu het Corona-virus overal op de loer en blijf ik toch zoveel mogelijk thuis. Ik heb genoeg klusjes te doen in huis en tuin, dus ik hoef me niet te vervelen.
Nog niet zo lang geleden kon ik er voor het eerst weer op uit en heb ik maar meteen een emmer muurverf gehaald om mijn atelier op te frissen. Inmiddels is het muurtje geverfd en heb ik flinke spierpijn gehad want mijn beenspieren hadden weken niets uitgevoerd. Ik ben nog volop bezig in het atelier, het werkblad heeft een nieuwe schraag gekregen, het ladekastje wacht op een nieuw verfje en de kast wacht op deuren. Maar het begin is er.


Onderweg naar de muurverf kwam ik ook Frank tegen, een groene klemlamp, en het was liefde op het eerste gezicht. Voor de keuken, dacht ik, maar misschien klem ik hem op een ander plekje vast. Hoe dan ook, het is een blijvertje.

 

En toen ik langs de kringloop kwam, kon ik het niet laten om daar ook even een kijkje te nemen met als resultaat een geweldig theepotje voor oudste dochter.


Tot slot, op weg naar huis, nog even bolletjes en viooltjes gehaald voor het voorjaarsgevoel.


Eigenlijk was het allemaal iets te veel achter elkaar maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Ik kan vooruit in mijn atelier, heb goed licht in de keuken, heb mijn dochter blij gemaakt met een theepotje en kan de bloemetjes buiten zetten. In eigen tuin weliswaar, maar toch..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten