maandag 10 februari 2020

Plannen genoeg...

Op Instagram zie ik veel posts voorbij komen over de moestuin, over gekochte zaden en moestuin-plannen. Het gaat daardoor bij mij enorm kriebelen. Ik heb dus mijn zaden en moestuin-boek erbij gepakt. Wat heb ik nog aan zaden en hoe ga ik mijn mini-moestuintje dit jaar inrichten. Het is de hoogste tijd om daarover na te denken want in februari kan er voorgezaaid worden en de tuinbonen kunnen zelfs buiten de grond al in. Mijn moestuintje moet dus zaai-klaar gemaakt worden, dat wil zeggen dat bijvoorbeeld de doorgeschoten resten rucola eruit gehaald moeten worden en de grond bemest en fijngeharkt kan worden. Ik heb er zin in maar het kan nog niet. Mijn lijf is er nog niet klaar voor.


Vorig jaar lukte het ook niet rond deze tijd want toen was ik druk met het voorbereiden van mijn nieuwe keuken. Toch is het nog aardig goed gekomen in de moestuin. Ik heb in april alles meteen ter plekke gezaaid toen de keuken klaar was. Het weer heeft vorig jaar enorm mee gewerkt want er was toen net een warme periode waardoor de zaden goed kiemden. Al bij al heb ik toen nog een aardige oogst gehad.


Als het een beetje meezit, kan ik misschien toch nog vroeger dan vorig jaar aan de slag. Ik hoop heel erg dat ik in maart iets in de tuin kan doen. Tot die tijd houd ik me bezig met het moestuin-plan en uitzoeken van de zaden. Ik ga eerst zo veel mogelijk zaden opmaken die ik nog in voorraad heb. Misschien dat ik dit jaar dan toch wat binnen ga voorzaaien want dat kan wel.
Het moestuin-plan heb ik bijna rond. Ik ga mijn stukje moestuin iets anders indelen. Het is woekeren met de ruimte en het valt daardoor niet mee om aan teeltwisseling te doen. Ik heb vorig jaar al wat meer ruimte gecreƫerd door de salie en lampionplant uit de moestuin weg te halen. En nu wil ik nog wat stoeptegels weghalen. Plannen genoeg...

2017
2018
2019
 
2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten