zaterdag 2 februari 2019

Keuken op komst (deel 3)

Het begon "goed" deze week: mijn stukadoor belde af. Hij zou over twee a drie weken mijn keuken komen stuken en dat gaat dus niet door. Lichte paniek! Vind maar eens een andere stukadoor die zo snel al kan komen! Gelukkig zocht hij mee naar een vervanger en is er iemand gevonden die mij uit de brand wil helpen. Volgende week komt deze stukadoor kijken hoe de ruimte eruit ziet, ik hoop dat het goedkomt.

Komende week wordt de c.v.-ketel verplaatst naar de bijkeuken en dat betekent dat de ombouw van de ketel en wasmachine verwijderd moet worden. Een klus die ik inmiddels geklaard heb.


Ook het ateliertje/nieuwe bijkeuken is al helemaal leeg. De computer staat zo lang in de kamer. Alleen Mix slaapt er nog.


Hiermee is het echt begonnen, ik probeer het allemaal stap voor stap te doen zodat het niet meteen een grote puinhoop wordt en tot nu toe lukt dat aardig. Ik ontkom er echter niet aan dat de keuken nu bouwterrein is. Ik ben weer terug bij af, lijkt het wel.

zes jaar geleden
Zoals ik al eerder vertelde, stelde de keuken zes jaar geleden niet veel voor. Budget voor een nieuwe keuken was er niet, het budget dat er was, ging op aan het aanleggen van centrale verwarming en aan een nieuwe badkamer boven. De oude doucheruimte met gangetje werd veranderd in een ateliertje en slaapruimte voor Mix. Dit wordt nu de bijkeuken met slaapruimte voor Mix.

doucheruimte en gangetje
ateliertje
slaapplek van Mix

De keuken heb ik gepimpt door tegeltjes weg te halen en er met de witkwast over te gaan. Later is de onderbouw-koelkast vervangen door mijn retro-koelkast, gevonden op Marktplaats, en is er een nieuw vloertje gekomen. Om de wasmachine en c.v.-ketel kwam een kast die nu dus weer gesloopt is.


 

Gelukkig kan ik nog wel koken. Het fornuis laat ik zo lang mogelijk staan. De koelkast (met vriezer) is al verhuisd naar de woonkamer waar hij de komende maand zal staan.

Ondertussen ruim ik flink op. Mijn receptenknipsels, tijdschriften met recepten en dergelijke gaan door een strenge selectie en zo is de stapel al flink geslonken. Ook de keukenlades heb ik flink uitgemest. De keukenkastjes zijn al ver leeg, alleen de spullen die regelmatig gebruikt worden staan er nog in. De spullen die ik niet dagelijks gebruik, heb ik voorlopig in de kelder ondergebracht.

Ik zorg dat de wasmand leeg is want ook de wasmachine moet verhuizen en het is goed mogelijk dat ik een poosje niet kan wassen. De wasmachine komt straks weer onder de c.v.-ketel in de nieuwe bijkeuken. Dat gaat waarschijnlijk komende week al gebeuren. Daarna kan ook een gedeelte van het oude keukenblokje naar de nieuwe bijkeuken, een aantal kastjes wordt hergebruikt. De keuken wordt leger en lijkt steeds ruimer.
Ik ben zo benieuwd hoe het er straks uit zal zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten