vrijdag 15 februari 2019

Keuken op komst. (deel 5)


Het wordt misschien wat saai maar ik kan alleen maar aan de keukenverbouwing denken. Het houdt me nogal bezig. Behalve chaos in huis is er niet veel te zien. Er lijkt geen vooruitgang geboekt deze week maar dat komt omdat er deze week weinig zichtbaars is gebeurd. Wat wel zichtbaar is, is het plafond. Het keukenplafond is eruit gehaald. Het zoldertje boven het plafond, waar de nieuwe leidingen liggen, is voorzien van isolatie. Er waren een paar gaten in het plafond waar je net doorheen kon kruipen om op dat zoldertje te komen. Ik had daar gelukkig een lieve vrijwilliger voor die dat klusje voor me wilde opknappen!


Daarna heb ik de gaten van het plafond dichtgemaakt en gaan vandaag of morgen de nieuwe plafondplaten erop. Dan zie je meteen verschil en kan het plafond afgevinkt worden! En weer door naar de voorzetwand. De tijd begint te dringen want ik heb nog een week voordat de stukadoor komt. Er is echter al veel voorbereidend werk gedaan en dat is al dat onzichtbare werk. Ik hoop dat het straks door die goede voorbereiding ineens heel vlotjes gaat. 
Dat lukt niet met alles. Het loodgieterswerk loopt anders dan verwacht. Ook hier is al veel voorbereid maar ik laat bij nader inzien toch meer dingen door de vakman doen. Die vakman heeft het echter ook druk en heeft nog geen tijd gehad om mij uit de brand te helpen. Hopelijk komt hij volgende week het loodgieterswerk afronden en kan ook dat afgevinkt worden.



Dat afvinken heb ik nodig om overzicht te houden. Ik houd een hele verzameling lijstjes bij met grote en kleine klussen die gedaan moeten worden of al gedaan zijn. Van de hele verbouwing van dit huis vanaf het moment dat ik het gekocht heb in 2013, houd ik een logboek bij. Daarnaast houd ik dit jaar een "bullet-journal" bij (waarover een andere keer meer).


In dit boek (=agenda) houd ik per dag bij wat er allemaal gedaan moet worden. Behalve dat het zorgt voor overzicht, kan ik straks ook terugkijken wat ik wanneer gedaan heb. Dat mis ik bij mijn digitale agenda.



Enfin, voor vandaag kan ik ook een vinkje zetten bij " blog schrijven". Nu snel weer door met mijn plafond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten