zaterdag 19 januari 2019

Keuken op komst (deel 2).

      

Deze week zijn de eerste stappen op weg naar de nieuwe keuken gezet.
Met elektricien, loodgieter en stukadoor zijn afspraken gemaakt dus de planning kan verder ingevuld en uitgevoerd worden.
Om te beginnen is de stoppenkast aangepast. Deze was al verouderd en moest een keer vervangen worden maar omdat ik straks op inductie ga koken kon het niet langer uitgesteld worden. Mijn nostalgische stoppenkast is nu vervangen door een eigentijds exemplaar met zes groepen in plaats van drie en twee aardlekschakelaars. Wel zo veilig.

 

Ook zijn de eerste declaraties naar mijn bouwdepot gegaan. De elektricien moest betaald worden net als de aanbetaling voor de nieuwe keuken. Ook daarbij merk je dat ontwikkelingen doorgaan. Waar ik zes jaar geleden bij mijn vorige bouwdepot nog cheques moest uitschrijven, kan nu alles via de app digitaal geregeld worden. Wat heerlijk dat ik bij mijn hypotheekwijziging een bouwdepot kon nemen, anders was die nieuwe keuken er niet gekomen!

Tussendoor ruim ik mijn keukenkastjes op en maak ik ze al zo leeg mogelijk. Ook in "voorheen-het -ateliertje-en-straks-de-bijkeuken" ben ik aan het opruimen. Ik heb daar mijn papierwinkel met zowel administratie (keurig in mappen) als inspiratie (krabbels, uitgescheurde artikelen, tekeningetjes en meer). Vooral dat laatste mag uitgezocht en geordend worden. Waar laat ik het? Ook mijn tuinboeken en ontwerpen liggen hier. Voorlopig gaat het, wanneer het uitgezocht is, naar het nieuwe atelier boven maar ik moet zien te voorkomen dat het daar een chaos wordt.

De toekomstige bijkeuken moet helemaal leeg. Over een paar weken verhuist de c.v.-ketel, die nu nog in de keuken hangt, hier naar toe. Het meeste wat hier is krijgt een nieuwe plek. Zo hangt het opbergrekje voor kwasten, verfborden ed. nu in de gang. Krijtbord en planken worden in de schuur gezet totdat ik weet of en waar ze terugkomen.




De computer en Mix blijven zo lang mogelijk in de toekomstige bijkeuken, maar heel lang zal dat niet zijn.


1 opmerking:

  1. Wat een leuk vooruitzicht, een nieuwe keuken en reorganiseren van je huis.
    Veel succes met alle stappen. Volg je blog ��

    BeantwoordenVerwijderen