zondag 13 januari 2019

Bolletjes binnen en buiten



Januari begint somber, het is donker, nat en winderig weer en daarbij is het niet koud. De ervaring leert dat de winter vaak in januari en februari haar ware gezicht laat zien. Mijn opa en oma waren eind januari jarig en vaak vroor het rond die tijd. We namen dan de schaatsen mee als we op bezoek gingen.
Nu, begin januari zou je haast denken dat het voorjaar al begint. De tuin is wakker aan het worden, overal steken de kopjes van de voorjaarsbollen boven de grond uit.



Wanneer het straks
echt winter wordt (dat zal toch wel?) zullen die bollen wel even schrikken maar ach, ze zijn wel wat gewend. Om me alvast te verheugen op de bloeiende bollen, heb ik ze ook binnen huis gehaald: witte druifjes, kleine narcisjes als bollen en witte hyacinten als snijbloemen. Die laatste passen mooi in een nieuw rond vaasje dat ik bij de Kwantum tegenkwam voor €0,75! Daar kon ik geen weerstand aan bieden!



Veel witte bloemen in huis, wit want het is echt nog winter. Op dat voorjaar zullen we echt nog even moeten wachten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten