vrijdag 4 januari 2019

Happy (Creative) New Year!! (en de tuinkalender van december)

Als eerste heb ik nog iets goed te maken: de tuinkalender van december (helemaal vergeten maar die wilde ik toch nog maken om de tuinkalender compleet te maken😅).


Dit jaar heb ik, meer dan de vorige jaren, zin in het nieuwe jaar! Ik heb zelfs weer een goed voornemen, iets waar ik ook jaren niet meer aan deed maar nu wel omdat ik borrel van nieuwe plannen en energie. Dat goede voornemen is: het atelier boven gaan gebruiken.

Vorig jaar schreef ik in januari over mijn nieuwe slaapkamer ("room with a view"). Ik was na vertrek van oudste dochter in haar slaapkamer gaan slapen en dat beviel heel goed. Ik slaap er nog steeds met plezier en inmiddels heeft de kamer een nieuw verfje en is hij zo goed als af.


Toen hing mijn kleding in de kast op de oude kamer van jongste dochter. Inmiddels hangt mijn kleding op mijn oude slaapkamer en is de kledingkast weer naar beneden verhuisd waar hij dienst doet als servieskast.
Op mijn oude slaapkamer is de tijdelijke kast voor mijn kleding gesloopt (hij was het instorten nabij) en daarvoor in de plaats heb ik een Malm-ladenkast van Ikea via Marktplaats op de kop getikt. Ik dacht hem op de plaats van de oude kast te zetten maar helaas bleken de muren scheef te lopen en kwam ik 1 cm te kort. Hierdoor moest ik de ladenkast een kwartslag draaien. In eerste instantie was ik teleurgesteld maar dat veranderde al gauw in blijdschap want achteraf blijkt deze opstelling zo veel beter! Ik had nog een steigerbuis die precies tussen de twee muren paste waartussen ik ook de ladekast had willen plaatsen. Hieraan hing een gordijn dat het zicht op de oude kledingkast weg nam. Nu de ladenkast gedraaid was moest ook de steigerbuis een kwartslag draaien. Aangezien de buis nu niet tussen 2 muren kon, moesten er wat onderdelen aangeschaft worden zodat hij met een bochtje aan de muur bevestigd kon worden. Het ophangen was een karweitje waarbij het handig was wanneer er een paar extra handen mee konden helpen. Ongeduldig als ik ben, kon ik daar niet op wachten en heb ik met behulp van wat schilderstape het toch in mijn eentje voor elkaar gekregen. Wonder boven wonder hangt de buis heel stevig, inmiddels hangt al mijn kleding eraan en hangt hij nog steeds!



Nu ben ik nog op zoek naar een, niet te diepe, kast voor de andere kant van mijn inloopkast.

Toen de kledingkast uit de kamer van jongste dochter was, heb ik daar boekenkasten geplaatst en gevuld en een bureau neergezet waarop nu de naaimachine staat.


Ook mijn schildersezel kreeg daar een plekje. Het is de lichtste kamer van het huis en, al komt het licht niet uit het noorden, de meest geschikte plek om te schilderen. Ik wil nog deuren voor de boekenkasten met boeken en materialen maken en ik wil nog van een wand een inspiratiewand maken maar verder is de kamer al een paar maanden klaar om gebruikt te worden. Tot nu toe is dat amper gebeurd, ik heb één keer achter mijn naaimachine gezeten om een nieuwe rits in mijn winterjas te zetten èn ik heb één keer achter de ezel gezeten om te kijken of ik nog een penseel vast kon houden 😁.


En dat wil ik vaker doen, weer naaien, schilderen, tekenen en schrijven. Ik ga een creatief jaar tegemoet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten