vrijdag 23 november 2018

DIY kapstok.

En toen waren we ineens twee weken verder zonder post. Niet dat ik niets gedaan heb om over te schrijven, er gebeurt hier van alles, ik ben juist druk geweest. In verband met de nieuwe keuken is er een elektricien en een verwarmingsman langs geweest. De stoppenkast moet namelijk hoognodig vernieuwd worden en de c.v.-ketel moet verplaatst worden naar de nieuwe bijkeuken. Dat gaat natuurlijk geld kosten maar ook tijd. Gelukkig kan de stoppenkast al eerder vervangen worden maar voor het leidingwerk van de c.v.-ketel is het handiger wanneer de huidige keuken en het plafond eruit zijn. Dat moet dus goed gepland worden voordat de nieuwe keuken geplaatst wordt.
Ondertussen doe ik klusjes elders in huis want ik wil graag dat alle ruimtes af zijn wanneer de nieuwe keuken komt.


Zo heb ik deze week een kapstok gemaakt voor in de badkamer. De badkamer is in het eerste jaar dat ik hier woonde naar boven verhuisd. Hij zit er nu dus vijf jaar in en ziet er nog prima uit. Een tijdje geleden heb ik de locker die als badkamerkast diende, naar beneden gegaan. Voor mijn toiletspulletjes heb ik een wandkastje opgehangen.


Ik wilde graag een kruk of bankje waar ik op kan zitten om bijvoorbeeld mijn nagels te lakken. Eigenlijk wilde ik een kleedkamer-gevoel creƫren met een industrieel bankje met kapstok. Ik kon echter niet vinden wat ik wilde voor een leuke prijs. Uiteindelijk heb ik een bankje van WOOOD online gekocht, heel anders dan wat ik eerst voor ogen had, maar een goede keus. Alleen een kapstok was er nog niet.

Hoe moeilijk kan het zijn?
In de schuur stond nog een plank. Bij Ikea kocht ik vijf haken.


De plank heb ik ontvet en geschuurd.
Daarna heb ik de plank geverfd met een spuitbus mat zwarte verf.


Even meten hoe de haken netjes verdeeld op de plank bevestigd moeten worden en daarna de haken vastschroeven op de plank.


Ik heb de plaats waar de schroeven kwamen even voorgeboord met een dun houtboortje. Op de achterkant van de kapstok heb ik twee haakjes bevestigd om de plank mee op te hangen.


Tot slot heb ik twee gaten in de badkamermuur geboord voor de schroeven waaraan de kapstok opgehangen kon worden.


De badkamer is klaar: toiletspulletjes hebben een plek, ik kan zitten en handdoeken kunnen hangen. Top!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten