vrijdag 20 juli 2018

Inspiratiedagen.

Deze dagen gebeurt er niet veel in huis en tuin. Mijn energie gaat op aan de gebruikelijke dingen zoals huishoudelijke karweitjes, Mix en (vrijwilligers-)werk. Ik gebruik mijn vrije tijd nu vooral met inspiratie opdoen voor keuken en raambekleding vanuit de luie stoel.
Voor de raambekleding weet ik eigenlijk wel wat ik wil: antraciet-grijze houten jaloezieën. In het hotel waar ik in mei was, hingen ze ook.


Mijn rolgordijnen had ik alvast op Marktplaats gezet. Die bleken echter gewild en waren in een mum van tijd voor een goede prijs weg. Nu zit ik met twee ramen waardoor de zon genadeloos naar binnen schijnt. Ik behelp me met de overgordijnen maar daarmee voel ik me erg opgesloten en dat is precies waarom ik voor jaloezieën kies: die kan ik open, half open of dicht doen. Ik wilde ze al kopen en zelf op maat maken, toen ik hoorde dat zelf in de breedte op maat maken af te raden is. Op maat laten maken bleek meer dan het dubbele te kosten dus ben ik zonder jaloezieën huiswaarts gekeerd. Daarna ben ik maar eens op internet gaan speuren en ik heb een goede kanshebber gevonden! Bij hen heb ik staaltjes besteld om de kleuren goed te bekijken en de keuze is gemaakt. Zij hebben een prijs binnen budget voor het juiste materiaal en de juiste kleur. Het is nu een kwestie van bestellen maar ik wil eerst nog bij een vriendin kijken die ze ook heeft of het de uitstraling heeft die ik zoek en of het de ruimte veel kleiner maakt. Ik vind het spannend want eenmaal besteld, kunnen ze niet meer terug.

Daarnaast ben ik op zoek naar een nieuwe keuken.

 
Op zich werkt mijn keukentje prima maar hij is niet gemakkelijk schoon te houden doordat de muren niet glad zijn en overal spleten en kieren zijn. Het wordt tijd dat de muren strak gestuukt worden en dat alles echt afgewerkt is.

Ik denk dat ik weet hoe de opstelling wordt en welke apparatuur ik wil. Het moeilijkste vind ik "the looks". Welke deurtjes, welk blad?


 



Ik heb al verschillende kanshebbers gezien maar is het de goede keus, past het bij mijn huisje? Ik ben er nog niet uit.

Ondertussen heeft mijn geliefde espresso-apparaat het begeven.


Als verwende koffiedrinker wil ik het liefst weer een apparaat dat zelf de bonen maalt maar de meeste apparaten zijn boven budget. Ik had net een voorraadje koffiebonen ingeslagen. Weer iets om op het internet naar te speuren. Ik heb al het testrapport van de Consumentenbond erop na geslagen en daar kwam een aantrekkelijk prijs/kwaliteit-apparaat uit naar voren. Schoonzoon, ook een verwende koffiedrinker, heeft hetzelfde apparaat en is daar dik tevreden over. Misschien dat ik deze keer snel een keuze kan maken want nu ga ik steeds de deur uit voor een goede kop koffie en ik verlang weer naar een lekker bakkie in mijn eigen tuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten