zondag 15 juli 2018

De tuin in juli.


Het is droog in de tuin van juli. Hortensia's en de Astilbe hangen er treurig bij, het gras is geel en alles heeft dorst. De planten in pot, het zijn er gelukkig niet zo veel, krijgen van mij regelmatig wat water. Ook de planten die het op dreigen te geven krijgen van mij een slok, sproeien doe ik zo weinig mogelijk maar af en toe zet ik een half uurtje de sproeier aan.
De tuin heeft er wel eens mooier bij gestaan maar wat wil je met dit weer.


Het is heerlijk toeven in de tuin, mijn tuinkussens hebben nog nooit zo lang buiten gelegen, dag en nacht. Het is vooral genieten en weinig doen. Vanuit mijn luie stoel zie ik dat het onkruid geen water nodig heeft om te groeien, daar moet binnenkort wat aan gedaan worden voordat het echt veel werk wordt.


Sommige planten hebben geen last van de droogte en laten trots hun bloemen zien, zoals de Zonnenhoed en de Phlox. Het enthousiasme van de Blauwe Regen moet zelfs ingeperkt worden want tussen de blauwe bloemen steken overal nieuwe uitlopers naar buiten.


 

In de moestuin is het nu tijd om de paarse boontjes te oogsten, courgettes en frambozen te plukken. Rucola, aardappeltjes en bosuitjes oogst ik wanneer ik er trek in heb. Iedere ochtend loop ik daar even heen om wat te plukken en loop ik met een gieter de potten langs.




Laatst heb ik alle uitgebloeide bloemen van de Vrouwenmantel weggeknipt. Veel meer hoef ik niet te doen. Gelukkig maar. Het is immers vakantietijd. 🌞

Geen opmerkingen:

Een reactie posten