zaterdag 19 mei 2018

Even er tussenuit.

Deze week is er niet veel gebeurd in Jans' huis en tuin want ik ben er een paar dagen tussenuit geweest. Even lekker weg en ontspannen. Het plan was om te gaan winkelen maar het weer was zo mooi dat we -ik was met mijn moeder- de (elektrische) fiets hebben gepakt en van de natuur hebben genoten.


Het hotel, een voormalig klooster, viel ook in de smaak. Het was mooi ingericht en had een heerlijke tuin.




Voor de ramen hingen zwarte jaloezieën en zo kon ik mooi zien hoe dat is. Ik overweeg namelijk om voor mijn ramen ook jaloezieën te hangen om inkijk en licht beter te kunnen regelen. daarbij twijfel ik ook over de kleur: wit is neutraal maar misschien ook erg braaf, zwart is stoer maar ook aanwezig. En je ziet de stof er goed op liggen, zag ik bij ons kamerraam. Dat wordt dan wel regelmatig poetsen.

mijn raam

hotelraam
Maar toch, het lijkt me wel wat, donkere jaloezieën. 

Eerst nog een timmerman vinden om twee openslaande delen te maken in mijn keukenraam. Dat valt nog niet mee want de drie timmermannen die ik tot nu toe heb gesproken willen twee hele nieuwe kozijnen plaatsen. Niet omdat de kozijnen aan vervanging toe zijn maar omdat twee openslaande delen maken in verhouding duurder is dan een nieuw kozijn uit de fabriek plaatsen. Om toch twee dezelfde ramen te hebben, moet ik allebei de kozijnen vervangen. Dat kost een paar centen en lijkt mij nog altijd duurder dan die dure twee openslaande delen. Gek genoeg wilde maar éen timmerman een offerte maken, weliswaar voor twee nieuwe kozijnen. Aan twee openslaande delen begon hij niet, net als de andere twee. Ik zoek verder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten